شناسهٔ خبر: 31215284 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش فنون حفاظت از گونه های در خطر انقراض

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط زیست سی و یکمین برنامه زنگ آموزش خود را به موضوع فنون حفاظت از گونه های در خطر انقراض اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آرش یوسفی مدیر کل دفتر آموزش محیط‌ زیست سازمان در این باره گفت: با توجه به اهمیت بقای نسل گونه های نادر و حفظ تنوع زیستی کشور برای آیندگان و چرخه اکوسیستم، آموزش روش های حفاظت از این گونه ها، راهبردی حیاتی برای ادامه حیات این گونه های ارزشمند به حساب می آید.
وی اظهار داشت: دستکم 74 گونه جانوری همچون یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، خرس سیاه آسیایی، لاک پشت پوزه عقابی، گورخر ایرانی، گوزن زرد، تمساح پوزه کوتاه، فک خزری و هوبره در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند. گونه هایی که در خطر انقراض هستند در این فهرست قرار می گیرند.
وی افزود: بنابراین در این برنامه آموزشی تلاش می شود تا روش های حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض ایران برای علاقه مندان و کارشناسان حیات وحش آموزش داده شود.
یوسفی با اشاره به اینکه شرکت در این برنامه از زنگ آموزشی برای عموم آزاد است گفت: در این برنامه آموزشی، باقر نظامی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست، مبحث ' فنون حفاظت از گونه های در خطر انقراض'را تشریح می کند.
وی اظهارداشت: برنامه سی و یکمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه 29 بهمن از ساعت 9 در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار می شود.
علمی 9014**1440

نظر شما