شناسهٔ خبر: 31214589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

وداع هم‌شهری‌های شهدای مدافع وطن در گوشه‌گوشه استان اصفهان

بار دیگر استان اصفهان و شهرستان‌های آن میزبان شهدا شدند اما این بار میزبان شهدای سبزپوش از جنس حریم امنیت عمومی و مدافع وطن.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امشب مادران و خواهران، پدران و برادران، همه و همه آمدند تا تابوت معطر تو را در آغوش بگیرند و متبرک شوند، همه آمدند از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، نوجوان و کودک تا نه تنها وداع بلکه یک صدا بگویند اگر چه این شهدا از میان ما پرکشید و جرعه شهادت نوشید اما مدافعان وطن در این کشور هستند و تا نفس در سینه‌شان و خون در رگ‌هایشان جاری است پای از رکاب جهاد پس نمی‌کشند و لحظه‌ای حتی فکر تعرض به خاک میهن اسلامی ایران را به دشمنان نخواهند داد.

و تو شهید خوب وطن روی دست‌های مردم وداع می شوی تا روزی رسد که همین دست‌ها را شفاعت کنی.

شب وداعت را فراموش نمی‌کند مادر،  این مادر یک دل دارد و حرف های نگفته‌ای که از فردا در هوای عطرآگین مزارت آرام می‌گیرد.

مراسم شب وداع با پیکر مطهر شهیدای والامقام حادثه تروریستی زاهدان شامگاه شنبه و پس از تشییع چندصدهزارنفری در شهر اصفهان، با حضور مردم قدرشناس شهرستان‌های شهرضا، فلاورجان، سمیرم، کاشان، خمینی‌شهر، نجف آباد، شاهین‌شهر و چادگان برگزار شد.

شب وداع مردم شهرضا با شهدای مدافع امنیت

مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی زاهدان شامگاه شنبه با حضور پرشور مردم شهید پرور شهرضا در بیت‌الاصغر برگزار شد.

در این آیین باشکوه، حاضران پیکرهای گلگون کفن این دو شهید را همچون نگینی دربرگرفته و با چشمانی اشکبار و دل‌هایی حزن آلود، سلام و صلوات خود را نثار این دو شهید کردند.

جواد داستانی با بیان این‌که وظیفه ذاتی نیروهای نظامی و امنیتی حفاظت از مرزهای پهناور کشور و برقراری امنیت در داخل کشور است، اظهار داشت: دشمنان با انجام این اقدامات تروریستی، کینه خود را نشان دادند، اما این اقدامات کوچکترین خللی در اراده ملت بزرگ ایران در حمایت از آرمان‌های انقلاب و رهبری وارد نمی‌کند.

فرمانده سپاه شهرضا با بیان این‌که شهادت‌طلبی بخشی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است و آرزوی همه فرزندان ایران‌زمین است، بیان کرد: به طور قطع در این حادثه تروریستی دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند.

 

سمیرمی‌ها با شهدای دفاع از وطن وداع کردند

بعد از نماز مغرب و عشاء پیکرهای مقدس شهدای حادثه تروریستی محور خاش، زاهدان وارد  سمیرم و حسینیه انقلاب شد.

  پیکرها در حالی وارد حسینه انقلاب شد که سیل انبوه مردم مومن، متعهد، شهیدپرور و ولایتی این خطه انقلابی از ساعت‌ها قبل با وجود سردی هوا راهی خیابان‌ها شده بودند و در حسینیه و خیابان‌ها انتظار می کشیدند.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، دختر و پسرهای جوان همه و همه در حالیکه اشک بر گونه هایشان جاری بود آمده بودند تا به پدر و مادر این شهدا بازگشت خونین بال جگر گوشه هایشان را تبریک و تسلیت بگویند.

سمیرمی‌ها میهمانی از جنس آلاله های معطری داشتند که جان و خون را برای امنیت، آرامش و عزت و اقتدار این مرزوبوم تقدیم کرده بودند. میزبان شهیدی بی سر به یاد حسین(ع) و شهیدی پهلو شکسته به یاد فاطمه زهرا(س)، بار دیگر کوچه پس کوچه‌های ایثار و شهادت را عطر‌آگین کردند.

 

وداع فلاورجانی‌ها با دو شهید مدافع امنیت

مردم دیار خط شکنان فلاورجان باردیگر دلدادگی به آرمان واهداف انقلاب اسلامی را به همگان نشان دادند و امشب با شهیدان محسن صفری و محمد تقی مهرابی مدافعان امنیت این مرز و بوم از شهرستان فلاورجان  وداع جانانه‌ای داشتند.

پیکرهای شهدا داخل مسجد است و عده‌ای دور تابوت‌ها حلقه‌زنان سینه‌زنی می‌کنند. مادری اشک‌ریزان با غریبه‌های آشنا درد دل می‌کند. پدری سر به بالین شهدا نهاده و سوگ‌نامه خداحافظی سر می‌دهد.

فرزند شهید محسن صفری لباس نظامی به تن کرده و قاب تصویر پدر را در دست دارد تا به دنیا اعلام کند که این راه، راهی نیست که بتوان آن را با ترور متوقف کرد.

 

استقبال از شهید راه خدا در میدان الله چادگان

مراسم استقبال از پیکر این شهید والامقام در میدان الله چادگان و با حضور مردم ولایت‌مدار و شهید پرور این شهر انجام شد و پیکر این شهید مدافع حریم امنیت کشور تا حرم حضرت عبداله ابن زید حسنی تشییع شد.

پیکر شهید داوود میرزایی امروز در زادگاهش روستای علی عرب از توابع بخش مرکزی چادگان به خاک سپرده می‌شود.  

 

سلیمی و بابایی در نجف‌آباد مورد استقبال قرار گرفتند

پیکر شهیدان حیدر براتی، سعید سلیمی و روح الله بابائی با حضور اقشار مردم ، مسوولان، خانواده معظم شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی از واحد فرهنگی بنیاد شهید تا باغ ملی این شهرستان تشییع و سپس برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شدند.

در حادثه تروریستی حمله به اتوبوس حامل مرزبانان ایران اسلامی در جاده خاش- زاهدان 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 12 نفر دیگر زخمی شدند، شهیدان و مصدومان این حادثه تروریستی متعلق به لشکر 14 امام حسین (ع) و یک تن نیز متعلق به لشکر نجف اشرف بود.

شهرهای کاشان و شاهین‌شهر نیز میزبان شهدای مدافع وطن بودند در این دو شهرستان نیز مردم عاشقانه با فرزندان گلگون کفن خود وداع کردند.

 

انتهای پیام/63101/م20/

نظر شما