شناسهٔ خبر: 31214135 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

احمدی خبر داد:

تلاش بانوی انگلیسی برای تبیین اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از تلاش یک بانوی مستندساز غربی برای تغییر ذهنیت مردم انگلستان در خصوص اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه اربعین جلوه‌گاه همه دلدادگان و عاشقان حقیقت ناب و عاشق انسان ملکوتی و معنویت است، گفت: به همین منظور نشست تخصصی عکس اربعین را با حضور خانم «امیلی گرث‌ویت» از مستندسازان انگلیسی برگزار و درباره ابعاد مختلف اربعین بحث و تبادل‌نظر کردیم.

 وی افزود: در این نشست که عکاسان و مستندسازان مختلفی حضور داشتند درباره ابعاد گوناگون موضوع اربعین بحث شد و افزون بر بیان خاطرات خانم ویت برخی از مستندسازان درباره شیوه فعالیت‌ها و افزایش حوزه کاری خود سخن گفتند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: خانم ویت در سال‌های 2107 و 2018 در راهپیمایی اربعین برای روایت این اجتماع عظیم حضور یافته بود و در این باره گفت: «در انگلستان از کربلا به‌عنوان یک روستای دورافتاده و دور از همه آثار تمدنی برایمان گزارش کرده بودند، ولی وقتی جمعیت چندمیلیونی را در این مسیر دیدم، متوجه مدنیتی جدید شدم که انسان و داستان او متفاوت بود. نه از ستیزه‌جویان خشن خبری بود و نه از جنگ و خونریزی، بلکه اجتماع بزرگ صلح و مودت بود. با پدران و جوانانی که برای دفاع از ایمان و شهر و کشورشان در مقابل تهاجم گروهی بی‌منطق و جاهل و آواره از خانواده‌هایشان جدا شدند، مواجه شدم که آن‌ها با مهربانی تمام، همه‌ زندگی‌شان را برای زائرانی که نمی‌شناختندشان خالصانه اهدا می‌کردند و خود به‌عنوان خادمان میزبان زائران از هر ملیت و گروه از عراق و غیر عراق بودند.»

وی یادآور شد: خانم ویت در این جلسه تصریح کرد که «در مراسم اربعین معنا و حقیقت همکاری دو ملت و دو دولت را دیدم که چگونه این همکاری ملت و دولت عراق و ایران امنیت و آرامش و آن‌همه خدمات را فراهم و ممکن ساخته بود. حسین درب‌های ایمان را به روی من گشود.»

احمدی خاطرنشان کرد: برنامه خانم ویت این بوده که با مستندها و تصاویر روایت درستی از چهره وزندگی مسلمانان برای دنیای غرب ترسیم کند تا بتواند ذهنیتی که رسانه‌های غربی علیه مسلمانان ایجاد کردند تغییر دهد.

انتهای پیام/4090/

نظر شما