شناسهٔ خبر: 31213721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمله معترضان به دفتر نخست‌وزیر آلبانی

R1036247/P/S8,89/CT10

مردم معترض آلبانی با بمب‌های بنزینی و میله‌های آهنی به دفتر نخست‌وزیر این کشور حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تظاهرات کنندگان در شهر تیرانا پایتخت آلبانی در اعتراض به رسوایی مربوط به احداث یک بزرگراه در اطراف این شهر به دفتر نخست وزیر حمله ور شدند و خواستار استعفای وی از قدرت شدند.

معترضان با بمب‌های بنزینی و میله‌های آهنی به دفتر نخست وزیر آلبانی حمله کردند. در جریان این اعتراضات چندین نفر از جمله چند خبرنگار زخمی شدند.

همچنین در این درگیری ها نیروهای پلیس آلبانی به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کردند. علت اصلی خشم و ناراحتی مردم آلبانی این است که احداث این بزرگراه موجب تخریب بسیاری از خانه های آنها خواهد شد.

 

در جریان این ناآرامی های 4 ساعته، معترضان به ساختمان ادی راما نخست وزیر آلبانی حمله کردند.

این ناآرامی ها پس از آن تشدید شد که گروهی از معترضان که در راهپیمایی اولیه علیه نخست وزیر آلبانی شرکت کرده بودند از سایر تظاهرات کنندگان جدا شده و به سوی دفتر نخست وزیری حمله ور شدند. معترضان خواستار کناره گیری نخست وزیر آلبانی از قدرت و برگزاری انتخابات شده‌اند.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از همه طرف ها در آلبانی خواسته‌اند تا از اعمال خشونت و ناآرامی‌های بیشتر خودداری کنند.

نخست وزیر آلبانی طی ماه های اخیر با تشدید فشارها روبرو شده است. رسوایی های مالی مربوط به اجرای این پروژه بزرگ جاده‌ای موجب شد تا نخست وزیر مجبور به برکناری وزیر حمل و نقل آلبانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما