شناسهٔ خبر: 31213508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشن تقدیر از دانش آموزان نخبه قرآنی

جشن تقدیر از دانش آموزان نخبه قرآنی با حضور جمعی از مسئولان در باغملک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین صالح باغشیرین، امام جمعه موقت باغملک گفت: بزرگی به درستی اشاره کرده است که بی معرفت مباش که در من یزید عشق اهل نظر معامله با خدا کنند چرا که بالاترین عشق معرفت قرآنی است و هر که آشنایی بیشتری داشته باشد معرفت بیشتری کسب می‌کنند.

وی افزود: راه رسیدن به معرفت قرآنی در سوره واقعه مشخص کرده و می‌فرماید قرآن کریم است و همه را شامل می‌شود، اما راه دریافت معارف قرآن طهارت است یعنی دقیق‌ترین راهی که انسان می‌تواند طی کند طهارت نفس است تا حقایق بر دل‌های او بنشیند و راه طهارت نفس هم خود قرآن است و هم نشینی با قرآن نفس را پاکیزه می‌کند.

باغشیرین در پایان با اشاره به شعر سنایی یادآور شد: شعرای ما معارف قرآن را در آثار خود به زیبایی درج کرده اند از جمله در این شعر عروس حضرت قرآن نقاب آنگه بر اندازد که دارالملک ایمان را مجرد بیند از غوغا و در واقع هرگاه انسان از غوغای نفسانی تهی گردد معارف اسلامی بر او وارد می‌شود.

داریوش فرهادی، معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش باغملک گفت: بر اساس سیاست‌های ۱۳ گانه مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادی محور فعالیت مدارس بر اساس ۵ اصل علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر و بر اساس ۶ ساحت حیاط طیبه مهم‌ترین ساحت یا تربیت همان تربیت اخلاقی دانش آموزان است و این مسابقات در راستای تعمیق باور‌های دینی و هویت ملی دانش آموزان صورت می‌گیرد.

فرهادی با اشاره به مراحل برگزاری مسابقات قرآنی افزود: مرحله آموزشگاهی با شرکت همه دانش آموزان در همه مدارس انجام شد و بیش از ۶۰۰ دانش آموز به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که این مسابقات در ابتدای بهمن ماه برگزار شد وامروز از ۱۳۰ پسر و ۸۷ دختر نخبه این مسابقات تقدیر می‌شود.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش باغملک عنوان کرد: هشتم تا دوازدهم اسفند ماه مرحله قطبی این مسابقات در گتوند بر گزار می‌شود که امیدواریم دانش آموزان ما با عبور از این مرحله به مسابقات نخبگان که در فروردین ماه سال آینده به میزبانی رامهرمز برگزار می شود راه یابند.

در ادامه این مراسم از دانش آموزان برتر مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس باغملک تقدیر شد.

انتهای پیام/م

نظر شما