شناسهٔ خبر: 31209382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
اقدام سؤال برانگیز شهرداری تهران در مورد محدوده ترافیک
به تازگی پیامکی برایم ارسال شد به این مضمون که: «مالک خودرو به شماره پلاک … شما بدون پرداخت عوارض مربوطه وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اید و این عوارض به حساب بدهی شما در شهرداری تهران منظور شد»، که معلوم نیست منظور ورود به کدام خیابان در محدوده ترافیک بوده، چه مبلغی به عنوان جریمه تعیین شده، چرا به جای راهنمایی و رانندگی از شهرداری برای اخذ عوارض ورود به محدوده نام برده شده، منظور شهرداری کدام عوارضی بوده که شهروندان از آن خبر ندارند و در نهایت راننده‌ای که بدون مجوز وارد محدوده ترافیک شده است، جریمه آن را باید چگونه و در کجا بپردازد؟ از راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران انتظار پاسخگویی شفاف برای رفع ابهامات را داریم.
تلفن‌های متعدد به خط ارتباطی

برای همسران جانبازان هم مجموعه رفاهی بسازند
حال که به گفته مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ قرار است بزرگترین مجموعه رفاهی جانبازان در تهران افتتاح شود و به این عزیزان خدمات ورزشی، فرهنگی و توان‌بخشی ارائه دهد، بهتر است برای همسران ایثارگر و فداکار جانبازان هم چنین مجموعه‌ای ساخته شود تا به صورت رایگان و یا با هزینه کم بتوانند از امکانات مجموعه مزبور بهره‌مند شوند.
خانم شهروند از تهران

لزوم بررسی دلایل ازدواج دختران کم سن و سال
با تشکر از خانم دکتر ابتکار و این‌که از لزوم ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال سخن گفته‌اند، برای تحقق آن بهتر است ابتدا دلایل ازدواج دختران یاد شده بررسی و مشخص شود و سپس راهکارهای حل مشکلات والدین آنان مورد توجه قرار گیرد که از جمله به مبارزه با فقر مادی و فرهنگی آنان می‌توان اشاره کرد. وقتی پدر و مادری با داشتن ۸ فرزند می‌گویند که اگر یکی از دختران‌شان را ولو در خردسالی و نوجوانی شوهر دهند، یک نان‌خور از خانواده کم خواهد شد، شوهر دادن دختران زیر ۱۳ سال هم در برخی از مناطق کشور دور از انتظار نخواهد بود.
خانم هموطن

با همسان‌سازی، مستمری من یک میلیون تومان افزایش می‌یابد!
فرهنگی بازنشسته‌ای با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه هستم که اگر شاغل بودم، امروز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم، به همین دلیل ضرورت دارد همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان هر چه زودتر اجرا شود تا وضع معیشتی ما بهبود یابد.
فرهنگی بازنشسته

یک کار خیلی خوب در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)
از مساعدت و تلاش‌های دکتر سیدابوالحسن نائینی رئیس و دیگر دست‌اندرکاران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به دلیل ساخت پیاده راه عریض و یک کیلومتری در محوطه این دانشگاه سپاسگزارم، به این ترتیب استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه این امکان را یافته‌اند که به هنگام فراغت از کار و درس، دقایقی را در آنجا قدم بزنند و ضمن کمک به سلامت خود، روحیه شاداب و بهتری پیدا کنند.
سیداکبر رضوی ـ از کارکنان دانشگاه

شرکت فاضلاب تهران پاسخگو باشد
با این که فاضلاب منزل ما به شبکه شهری وصل نشده بود، هر ماه بابت دفع فاضلاب مبلغی می‌پرداختیم و حال که برای اتصال آن به شرکت آب و فاضلاب منطقه سلیمانیه واقع در خیابان پیروزی مراجعه کرده‌ایم، می‌گویند این کار را باید با هزینه شخصی انجام دهیم که باید پرسید چرا ابتدا بابت کارهای انجام نشده از مردم پول می‌گیرند و بعد ادامه آن را به آنان می‌سپارند؟
مشترک شرکت فاضلاب تهران

ارشاد به روزنامه‌ها کاغذ مرغوب تحویل دهد
چند روزی است که روزنامه‌ها با کاغذ نامرغوب چاپ می‌شوند که ضرورت دارد وزارت ارشاد با تحویل سهمیه کاغذ مرغوب به آن‌ها به ارتقای کیفیت چاپ روزنامه‌ها کمک کند.
علی از تهران

«دودخانه»ها به سلامت جوانان آسیب می‌رساند
در بسیاری از خیابان‌ها و به‌خصوص خیابان پیروزی پیوسته شاهد راه‌اندازی قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌هایی هستیم که با عرضه قلیان، سلامت جوانان را به خطر می‌اندازند. کمبود اماکن تفریحی سالم و کم هزینه متأسفانه باعث شده است برخی از جوانان به دودخانه‌ها روی آورند و با کشیدن قلیان به سلامت‌شان آسیب برسانند.
فرخی‌پور

چرا پیام من چاپ نشد؟
درباره ساخت مجتمع ورزشی پرواز در سعادت‌آباد پیام داده بودم که چاپ نشد، می‌خواستم دلیل آن را بدانم.
از ساکنان سعادت‌آباد

خط ارتباطی:
نه فقط پیام این خواننده گرامی، بلکه جوابیه شهرداری منطقه ۲ به آن هم نهم بهمن‌ماه در همین ستون چاپ شد. از پیام دهندگان محترم انتظار می‌رود از تکرار پیام‌هایشان خودداری کنند و به چاپ پاسخ‌های احتمالی مسئولان هم توجه کافی داشته باشند.

جریمه گران‌فروشان چه سودی برای مصرف‌کنندگان دارد؟
روزنامه‌ها نوشتند که یک شرکت تولید مواد لبنی به دلیل گران‌فروشی محصولات‌اش جریمه میلیاردی شده است که باید پرسید وقتی این جریمه‌ها به کاهش قیمت لبنیات نمی‌انجامد، چه سودی برای مصرف‌کنندگان دارد، مگر این‌که از محل جریمه‌ها درآمدی نصیب دولت شود!
مصرف‌کننده لبنیات

تقاضا از وزارت امور خارجه
در حال حاضر ایرانیان بسیاری در خارج از کشور درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند که برای سفر به ایران و ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی مشکل دارند. از وزارت امور خارجه تقاضا می‌شود با همکاری سازمان ثبت احوال کشور روزهایی را در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان تعیین و اعلام کنند تا ایرانیان برای دریافت کارت هوشمند ملی از امکاناتی که در این خصوص برایشان فراهم آمده است، بهره‌مند شوند.
مادر دانشجوی مقیم خارج از کشور

مستمری بازنشستگان پلکانی افزایش یابد
در بودجه سال آینده افزایش حقوق مستمری‌بگیران ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است که با این حساب حقوق امثال من که یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ماه است ۲۴۰ هزار تومان و حقوق مدیران بازنشسته‌ای که به عنوان مثال ۲۰ میلیون تومان مستمری می‌گیرند ۴ میلیون تومان افزایش می‌یابد که عادلانه نیست، بنابراین جا دارد حقوق‌ها به صورت پلکانی افزایش یابد تا به حقوق‌های پایین بیشتر اضافه شود.
بازنشسته کشوری ـ سنندج

جانبازان ۲۵ درصد به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند
جانبازان بدون شک در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته‌اند و عضو یا اعضایی از بدن‌شان را تقدیم ملت و میهن اسلامی‌مان کرده‌اند. با این حال متأسفانه به جانبازان ۲۵ درصد به پایین به قدر کافی توجه نمی‌شود و از جمله حالت اشتغال به آنان تعلق نمی‌گیرد و این در حالی است که بیشتر این جانبازان در حال حاضر بالای ۵۰ سال سن دارند و به مراقبت‌های ویژه و رفاه بیشتری نیازمند هستند.
پرویز اسفندیاری

خبرها همراه با تجزیه و تحلیل آن‌ها چاپ شود
بیشتر خبرهای مهمی که در روزنامه اطلاعات چاپ می‌شود به وسیله صدا و سیما هم به آگاهی مردم می‌رسد. از این رو بهتر است این خبرها با تجزیه و تحلیل‌هایی از جانب روزنامه هم همراه باشد تا ضمن ایجاد تفاوت با اخبار رادیو و تلویزیون، در هر مورد اطلاعات بیشتر و کامل‌تری هم در اختیار خوانندگان روزنامه قرار گیرد.
خواننده روزنامه اطلاعات

انتقاد از مسئولان حق مردم است
این‌که آقای سیدمسعود رضوی در یکی از یادداشت‌هایش در روزنامه اطلاعات تأکید کرده است که چون اکثریت مردم به رئیس‌جمهوری رأی داده‌اند، نباید از ایشان انتقاد کنند به نظر من حرف درستی نیست. زیرا نه فقط رئیس‌جمهوری، بلکه هر مسئول دیگری اگر در جایی مرتکب خطا شد، انتقاد از عملکرد او حق مردم است که نباید نادیده گرفته شود.
خواننده روزنامه اطلاعات

نظر شما