شناسهٔ خبر: 31204525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان:

خانه‌مسافرهای شهر همدان ساماندهی شوند/وضعیت فعلی قابل قبول نیست

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه خانه های مسافرهای شهر همدان باید ساماندهی شوند و شرایط فعلی تغییر کند، گفت: همدان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان گردشگری را از محورهای توسعه استان همدان برشمرد و گفت: وجود یک‌هزار و ۸۰۰ بنای تاریخی، موقعیت جغرافیایی ویژه و پتانسیل‌های حوزه جذب گردشگر سبب شده همدان مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه همدان با توجه به داشتن سابقه فرهنگی و تاریخی و بهره مندی از آثار باستانی و آب و هوای مناسب هرساله میزبان تعداد زیادی از مسافرین در ایام مختلف سال است که باید همه دستگاه ها آمادگی لازم را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان داشته باشند، اضافه کرد: برنامه‌های توسعه استان همدان طی ۳ سال آینده پیش بینی و طرح‌ها و اعتبار کافی برای حفظ نقش و جایگاه استان در حوزه گردشگری مدنظر است چراکه همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد.

استاندار همدان بر برگزاری منظم جلسات هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان تاکید کرد و گفت: کمیته‌های این ستاد باید جلسات را برگزار و تاکنون آمادگی لازم را کسب می‌کردند و منتظر دستورالعمل کشور نمی شدند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ها باید تا پایان هفته برنامه‌های خود را تدوین کرده و کمبودها و کاستی را گزارش دهند تا هرچه سریعتر برطرف شود، گفت: زیباسازی پارک ها و فضاهای عمومی شهرها باید موردتوجه باشد.

شاهرخی با بیان اینکه در این زمینه رسانه های استان باید به معرفی زیبایی های شهر همدان کمک کنند تا همدان زیبا بیشتر معرفی شود، عنوان کرد: تبلیعات سال قبل همدان در استان های مختلف و برنامه های سازمان میراث فرهنگی باعث افزایش آمار گردشگری استان و معرفی بیشتر همدان شد.

وی همچنین با بیان اینکه باید بر روی فرهنگ عمومی مردم برای گردشگری کار و آموزش‌های لازم به اقشار مختلف ارائه شود، گفت: افرادی که با مسافران برخورد دارند باید صمیمانه‌تر و مطلوب‌تر رفتار کنند تا به جذب بیشتر گردشگر کمک شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید با روش‌های صحیح به دنبال روان‌سازی ترافیک و قانونمداری بود و اخلاق کمین کردن پلیس سر راه مسافران نوروزی و جریمه کردن کنار گذاشته شود، گفت: خانه های مسافرهای شهر همدان باید ساماندهی شود و شرایط فعلی تغییر کند.

فعالیت خانه‌مسافرهای بدون مجوز تداوم پیدا نکند

وی با اشاره به اینکه نباید فعالیت خانه‌مسافرهای بدون مجوز تداوم پیدا کند، گفت: ارتقا فرهنگ میهمان نوازی باید اولویت دستگاه های فرهنگی باشد و پلیس نیز در برخورد با گردشگران اخلاق مدارانه برخورد کند تا مسافران از سفر به همدان خاطره خوش داشته باشند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه مردم به خصوص سازمانهای مردم نهاد به خوبی استفاده شود، افزود: باید بر بازار و مراکز تفریحی و غذاخوری ها به خوبی نظارت شود چراکه کم فروشی، گرانفروشی و بی‌کیفیتی در حوزه‌های مختلف به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

شاهرخی با بیان اینکه باید نقاط ضعف سال گذشته در عید نوروز بررسی و برطرف و نقاط قوت تقویت شود، گفت: اگر جمعیت پایتخت، استان‌های همجوار و خوزستان را برای جذب گردشگر مورد هدف قراردهیم آمار گردشگران افزایش می‌یابد.

شاهرخی همچنین با تاکید بر اینکه اگر کسی بد عمل کند وی را توبیخ نمی‌کنیم بلکه با او خداحافظی خواهیم کرد، گفت: در تعطیلات عیدنوروز هر مدیری برنامه‌ریزی کرده باید مدیرکل حوزه استاندار در جریان برنامه وی باشد و مرخصی مدیران به موافقت استانداری نیاز دارد و برای مأموریت نیز باید استانداری اطلاع داشته باشد و هیچ مدیری بدون اطلاع اداره کل حوزه استاندار نمی تواند از استان همدان خارج شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه ماندگاری گردشگر در نوروز ۹۷ در همدان بین ۲ تا ۳ شب بوده است، گفت: غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، باباطاهر و کتیبه‌های گنجنامه بیشترین بازدیدکننده را داشته اند.

علی مالمیر با اشاره به برپایی ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف استان همدان طی نوروز امسال، گفت: همدان در حوزه رشد میزان اقامت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد به طوری که نوروز سال ۹۶ تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۱ نفر در مراکز اقامتی استان همدان اقامت داشتند و نوروز ۹۷ این تعداد به ۳۴۰ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

 وی با بیان اینکه تهران، آذربایجان شرقی و مازندران بیشترین مسافران نوروزی به استان همدان بودند، گفت: خانه‌مسافرها بخش اعظمی از مکان مورد نیاز برای اقامت مسافران را پوشش می‌دهند و امسال به دنبال صدور مجوز برای خانه‌هایی که ظرفیت لازم را دارند، هستیم.

نظر شما