شناسهٔ خبر: 31204521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حماسه ای نو

اصفهان بازهم خوش درخشید

اصفهان -ایرنا- استان اصفهان بازهم در دفاع از حریم امنیت و دفاع از کشور، با خلق حماسه ای نو، خوش درخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصفهان که در دوران دفاع مقدس با تقدیم 23هزار شهید، پیشتاز صحنه های نبرد بود، بازهم در دفاع از حریم ایران اسلامی پیشتازی کرد و با تقدیم 27 شهید و 13 نفر مجروح، برگ خونبار دیگری بر صیحفه تاریخ درخشان خود افزود.
بتازگی در یک حادثه تروریستی در منطقه خاش زاهدان، جمعی از پاسداران جوانی که برخی از آنها سنشان به دو دهه هم نمی رسید، مظلومانه و سرفرازانه به شهادت رسیدند و به جمع همرزمانشان در دوران دفاع مقدس همچون شهیدان همت، خرازی و میثمی ها پیوستند.
مردم نصف جهان، امروز مانند روزهای حماسی تشیع پیکر فرزندان خونین کفن خود در دوران جنگ تحمیلی، در مراسم تشیع پیکر شهدای تازه خود، در صفوف بهم پیوسته حاضر شدند، مردمی که دفاع از حریم کشور خود را یک وظیفه همیشگی برای خویش می دانند.
در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی خاش، امروز شنبه همه اقشار از کارگران تا کارمندان، جوانان و کهنسالان، زنان و مردان، هنرمندان و ورزشکاران؛ چهره ای پرفروغ از حضور پرفروغ خود را به نمایش گذاشتند.
یک بانوی اصفهانی حاضر در این مراسم با چشمانی اشکبار به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از همسایه های ما نیز جزو این شهداست و من برای برای بدرقه او به این مراسم آمده ام.
این بانوی میانسال که خود را صالحی معرفی کرد، افزود: این شهید بزرگوار رضا رحیمی نام دارد که در راه امنیت کشور به شهادت رسید.
وی با اشاره به خصوصیات خوب این شهید اظهار داشت: این شهید عزیز دو خواهر دارد و خودش بتازگی به خواستگاری رفته بود.
صالحی اظهار امیدواری که مسئولان به وعده خود برای گرفتن انتقام سرسختانه از تروریست های تکفیری پایبند باشند.
یک جوان اصفهانی نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: شهدای لشکر 14 به لشکر امام حسین(ع) پیوستند و ان شاالله در آن دنیا شفیع ما باشند.
وی با انتقاد از سکوت سلبرتی ها در قبال این حادثه گفت: اگر اتفاق مشابهی در هر جای دیگر دنیا اتفاق می افتاد، سلبریتی های وطنی ما حتماً در فضای مجازی واکنش ها نشان می دادند اما در این حادثه تروریستی سکوت اختیار کردند.
وی گفت: امروز همه اصفهان و اصفهانی ها برای تشییع پیکر شهدای خود سنگ تمام گذاشتند و شهیدان خود را تا خانه ابدیشان با خلق حماسه ای دیگر، بدرقه کردند.
به گزارش ایرنا، عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به گروه القاعده چهارشنبه شب گذشته در یک اقدام کور تروریستی، یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین(ع) اصفهان را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه، شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
شهیدان مرزبان مدافع حریم امنیت ایران اسلامی از لشکر 14 امام حسین(ع) و متعلق به 14 شهر و شهرستان استان اصفهان هستند.
ترکیب شهدای این حادثه تروریستی نشان می دهد که تمام شهرستان های استان ر این حماسه سهم دارند، کمااینکه در این حادثه شهر اصفهان پنج شهید، خمینی شهر و دُرچه پنج شهید، کاشان سه شهید، نجف آباد 2 شهید، سمیرم 2 شهید، شهرضا 2 شهید، فولادشهر یک شهید، شاهین شهر یک شهید، فلاورجان یک شهید، خُور یک شهید،چادگان یک شهید، تیران یک شهید و آران و بیدگل یک شهید تقدیم میهن کرده اند.
اصفهان در دفاع مقدس افزون بر 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
8114/6027

برچسب‌ها:

نظر شما