شناسهٔ خبر: 31203379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درباره بودجه نمی‌توانیم سیاسی صحبت کنیم/اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین امکان پذیر نیست

نماینده گچساران در مجلس گفت: اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های آن امکان پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

نماینده گچساران در مجلس گفت: اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های آن امکان پذیر نیست.

تاجگردونبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در نوبت عصر صحن علنی امروز (شنبه ۲۷ بهمن ماه) در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ به عنوان موافق خطاب به نمایندگان گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس در صورت رد کلیات بودجه، دولت باید لایحه دیگری را که احتمالا به صورت سه دوازدهم است به مجلس ارائه کند.

وی افزود: بودجه سه دوازدهم یعنی سه دوازدهم از بودجه سال ۹۷ به مجلس ارائه می‌شود که ما در بودجه سال ۹۷ دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت برای صادرات قرار داده بودیم، اما اکنون یک میلیون و ۵۰۰ میلیون بشکه برای سال ۹۸ در نظر گرفته‌ایم و نمی‌توان به دولت بودجه سه ماهه را داد تا خرج کند آن هم بدون نظارت، زیرا بودجه سه ماهه قابل نظارت نیست.

تاجگردون تاکید کرد: با وجود بودجه سه دوازدهم فشار مردم به ما بیشتر می‌شود، در صورتی که ما در بودجه سال ۹۸، ۲۰ درصد افزایش برای یارانه مددجویان قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با بیان اینکه نمی‌توان در مورد بودجه به صورت سیاسی صحبت کرد، گفت: بودجه درباره دخل و خرج مردم است و باید در همین مورد صحبت کرد، دشمن دنبال ایجاد فشار به ایران است که اولین هدف این فشارها، فشار اقتصادی به مردم است تا اذیت شوند.

وی تصریح کرد: چه قبول داشته باشیم و چه نداشته باشیم، دولت ۱۴ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته است، همچنین ما برای سال آینده محدودیت‌های علمی را برطرف کردیم پس چگونه می‌خواهیم اکنون با رد کلیات بودجه دوباره به گذشته بازگردیم.

تاجگردون گفت: بحث بودجه دفاعی هم برای کشور بسیار مهم است، لذا اگر خلاهایی وجود دارد باید اصلاح شود نه آنکه آن را رها کنیم، اصلاح ساختار باید انجام شود و ما طی این ۴۰ سال خواسته‌ایم نظام بودجه ریزی را اصلاح کنیم و اکنون با توصیه‌های مقام معظم رهبری این کار را باید انجام داد.

رئیس کمیسیون بودجه ۹۸ با اشاره به اظهارات حسن نژاد در مخالفت با کلیات بودجه گفت: اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های آن میسر نیست، لذا نمی‌توان دوگانه حرف زد یعنی تورم ایجاد نشود و قیمت بنزین افزایش یابد.

وی در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی هم اظهار کرد: دنیا قیمت نفت را ۸۰ دلار قرار داده در صورتی که در بودجه ۵۵ دلار برای نفت در نظر گرفته شده، اما فروش نفت با قیمت بالاتر به نفع ماست و ما تنها خواسته‌ایم احتیاط را رعایت کنیم، لذا هر چه قیمت نفت بالاتر رود ما هم بالاتر می‌فروشیم.

تاجگردون همچنین درباره گام‌های عملی برای اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور بیان کرد: درست نیست اکنون سر تسلیم فرود بیاوریم و در اولین جایی که می‌توان برای یکسال کشور برنامه‌ریزی و صحبت کرد، کلیات بودجه را رد کنیم و تسلیم شویم بلکه باید به اصلاحات آن کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما