شناسهٔ خبر: 31199111 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسکین درد بدن با زیتون/ با داروی طبیعی شُل‌کننده عضلات آشنا شوید/ هرگز از آبریزش بینی جلوگیری نکنید

ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

افزایش وزن کودک

از نگرانی‌های اصلی مادران کم بودن وزن نوزاد و یا کودک نوپای خود است، اگر یک نوزاد سالم باشد و تغذیه خوبی داشته باشد به هیچ وجه جای نگرانی نیست اما اگر نگران کمبود وزن کودک خود هستید با غذا‌های پر کالری و مغذی می‌توانید وزن بچه را افزایش دهید، شیر مادر برای تغذیه کودک بسیار عالی است، نوزادان و کودکان نوپا به چربی در رژیم غذایی خود نیاز دارند و برای این منظور باید مصرف شیر را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهند.

///

زیتون عامل کاهش التهاب بدن

ترکیبات تشکیل دهنده زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند؛ این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند، مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده، تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود، به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

///

خواص بی‌شمار هل

اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر زمانی که چای دم می‌کنید از هل استفاده کنید یا لای برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید؛  هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیاست، جالب است بدانید که هل خاصیت ضد سرفه دارد، همچنین کبد و کلیه را تقویت می‌کند و یک مولتی ویتامین طبیعی به شمار می‌رود از این رو توصیه می‌شود این دانه خوش عطر را در برنامه غذایی خود جای دهید.

///

 عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان

بسیاری از زنان دچار بیماری‌های مختلف از جمله سرطان می‌شوند، خوب است بدانید برخی موارد باعث تشدید این بیماری می‌شود، مهمترین عواملی که باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می‌شوند، شامل سابقه فامیلی، سن اولین زایمان بیشتر از ۳۵ سال، نازایی،  بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، چاقی پس از یائسگی، مصرف زیاد چربی،  برخی از بیماری‌های خوش خیم پستان است.

///

عوارض مصرف آنتی هیستامین هنگام سرماخوردگی

مصرف آنتی هیستامین برای جلوگیری از آبریزش بینی و عطسه در هنگام سرماخوردگی به غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفسی منجر می‌شود، غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفسی انسداد مجاری خروجی سینوس‌ها و از سوی دیگر رشد بیشتر ویروس را در پی دارد، پس در ۳ روز اول سرماخوردگی تا حد امکان از سرکوب آبریزش بینی و عطسه خود بوسیله آنتی هیستامین‌ها باید پرهیز کرد.

///

انتهای پیام/

نظر شما