شناسهٔ خبر: 31198825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دیوان محاسبات کشور:

برنامه ریزی استراتژیک راه گشای مشکلات مالی نهادهاست

تهران- ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور گفت: در نظام مطلوب بودجه ریزی، برنامه ریزی استراتژیک می تواند در کنار مدیریت صحیح مشکلات کشور را رفع و شرایط مناسبی را مهیا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عادل آذر امروز (شنبه) در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش؛ مدیریت منابع انسانی و مالی با تأکید بر تحقق سند تحول بنیادین در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: اقتصاد آموزش و پرورش یک مکانیسم عملیاتی دخل و خرج در سال است که باید بودجه را در امور مورد نظر بکار گرفت.
وی افزود: برای پاسخ به بسیاری از دغدغه های مالی در حوزه آموزش و پرورش می توان از مدل مطلوب بودجه ریزی استفاده کرد.
آذر با اشاره به نگاه صحیح به امکانات، تجهیزات و دارایی های آموزش و پرورش یادآور شد: در تمام نقاط دنیا نظام بودجه‌ریزی دولت‌ها یک مزیت رقابتی‌ محسوب می شد که نبود برنامه‌ریزی عملیاتی نظام بودجه عملکردی سبب برخورد جدی دیوان محاسبات می شود.
به گفته وی، استهلاک دارایی های ثابت به ویژه در ساختمان ها از مهم ترین چالش های دستگاه های اجرایی است، اما آموزش و پرورش کشور یک سند تحول دارد که می تواند این برنامه را به عنوان یک برنامه استراتژیک در بودجه ریزی عملکرد بکار گیرد.
رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: باید یک نظام ارزیابی عملکرد با شاخص های برنامه ریزی، هزینه یابی و انگیزشی در کشور وجود داشته باشد.
آذر خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند به عنوان برنامه ریزی استراتژیک در این سازمان عمل کند.
*9491*1584

نظر شما