شناسهٔ خبر: 31196080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقه‌ نمایش‌ رادیویی تئاتر فجر از 28 بهمن آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- مسابقه‌ نمایش‌ رادیویی سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از 28 بهمن تا دوم اسفند در تماشاخانه‌ سرو برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، مدیر بخش مسابقه‌ نمایش رادیویی با توضیح اینکه این بخش با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای چهل ساله‌ انقلاب، زیر مجموعه‌ بخش «چهل سالگی انقلاب اسلامیِ» جشنواره‌ است، گفت: در این بخش طی پنج روز، 10 اثر در قالب دو اجرای روزانه، ابتدا ساعت 16:30 و سپس ساعت 19 در تماشاخانه‌ سرو اجرا می‌شود.
امین رهبر افزود: هیات داوران براساس آثاری که پیش‌تر در قالب لوح فشرده به دستشان رسید، 10 اثر را از میان 103 اثر متقاضی انتخاب کردند.
وی توضیح داد: این آثار نیز، 50 درصد براساس فایل صوتی و 50 درصد براساس اجرای صحنه‌ای‌شان مورد قضاوت قرار می‌گیرند و در اختتامیه‌ سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، شش جایزه در حوزه‌های بازیگری زن، بازیگری مرد، نویسندگی، کارگردانی و دو تندیس به آن‌ها داده خواهد شد.
وی در مورد پخش هم‌زمان آثار منتخب حین اجرا در تماشاخانه‌ سرو، از طریق رادیو نیز گفت: این آثار حین اجرا در تماشاخانهی سرو و در مقابل داوران و تماشاگران حاضر در آن جا، از طریق رادیو نیز پخش می‌شود که پخش همزمان به صورت زنده و حداکثر با اختلاف یکی، دو دقیقه‌ای خواهد بود.
بخش چهل‌ سالگی انقلاب سی‌وهفتمین جشنواره‌‌ بین‌المللی تئاتر فجر به مناسبت سالگرد چهل ‌سالگی انقلاب اسلامی در ایران طراحی شده و شامل شش بخش؛ اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، سمینار علمی تخصصی «بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی»، نمایشگاه اسناد انقلاب، نشست‌های تخصصی تاریخ تئاتر شفاهی و نمایش‌های رادیویی است.
سی‌و‌هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در حال برگزاری است.
فراهنگ **7561** 1055

نظر شما