شناسهٔ خبر: 31195583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حکم قطعي متهمان پرونده شرکت کلاهبرداري دومان توکان صادر شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- حکم قطعي متهمان پرونده شرکت کلاهبرداري دومان توکان صادر و بر اساس حکم صادره، دومان سهند به 20 سال حبس محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حکم قطعي 4 نفر از متهمان شرکت کلاهبرداري دومان توکان از سوي قاضي صلواتي رئيس شعبه چهارم دادگاه ويژه رسيدگي به اتهامات اخلالگران و مفسدين اقتصادي صادر شد.
بر اساس حکم صادره، دومان سهند فرزند اصغر مديرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي و مشارکت در کلاهبرداري شبکه‌اي به تحمل بيست سال حبس، 30 ضربه شلاق در انظار عمومي و محروميت از هرگونه خدمات دولتي محکوم شد.
همچنين رشيد جباري فرزند محمد رئيس هيأت مديره شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي و مشارکت در کلاهبرداري شبکه‌اي به تحمل 18 سال حبس، 25 ضربه شلاق در انظار عمومي و محروميت از هرگونه خدمات دولتي، مهدي ذکايي فرزند يحيي معاون حقوقي شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي و مشارکت در کلاهبرداري شبکه‌اي به تحمل 15 سال حبس، 25 ضربه شلاق در انظار عمومي و محروميت از هرگونه خدمات دولتي، احسان حديدساز فرزند محمدعلي جانشين مديرعامل و رئيس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي و مشارکت در کلاهبرداري شبکه‌اي به تحمل هشت سال حبس، بيست ضربه شلاق در انظار عمومي و محروميت از هرگونه خدمات دولتي محکوم شدند.
بر اساس رأي صادره، دادگاه به استرداد وجوه سرمايه گذاران مال باخته و ضبط کليه اموالي که متهمان از طريق خلاف قانون به دست آورده‌اند، حکم صادر کرده است.
گفتني است پرونده در مورد ندا مختار زاده ديگر متهم پرونده مفتوح است.
بنابراين گزارش براي دادگاه اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي محرز و بر اين اساس حکم صادر گرديده و به استناد ماده 10 استجازه و ماده 28 آئين نامه اجرايي نحوه رسيدگي به جرايم اخلالگران در نظام اقتصادي کشور مصوب 97، حکم صادره قطعي است.


نظر شما