شناسهٔ خبر: 31194886 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس موزه مطرح کرد:

بودجه موزه علوم و فناوری در مقایسه با موزه های خارجی صفر است

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران گفت: بودجه سال ۹۸ موزه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده ولی این بودجه در مقایسه با سایر موزه های علمی در خارج کشور صفر است.

صاحب‌خبر -

سیف الله جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موزه علوم و فناوری ایران یکی از موزه های تهران است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند.

وی افزود: مأموریت اصلی این مؤسسه پژوهشی بازسازی و معرفی دستاوردهای علمی ایران در دوران پیش و پس از اسلام و نیز نمایش اصول و تئوری‌های دانش و فناوری های روز دنیا است.

وی با بیان اینکه این موزه در محل پیشین کتابخانه قرار دارد، بیان کرد: این فضای کوچکی است که دانش آموزان و افراد علاقمند می توانند از آن بازدید کنند؛ البته فعالیت های موزه تنها به تهران اختصاص ندارد و برنامه هایی در شهرستان های مختلف در قالب نمایشگاههای سیار برای افراد علاقمند به بازدید از موزه برگزار می کنیم.

وی با اشاره به میزان بازدید از موزه ملی علوم و فناوری ایران گفت: این موزه امکان سرویس دهی روزانه تا هزار و ۲۰۰ نفر را دارد که امسال هم بین ۱۰ هزار تا ۱۵هزار نفر نسبت به سالهای گذشته بازدیدکننده بیشتری داشتیم.

به گفته وی، ما اکنون ساختمان مناسبی در اختیار نداریم و این باعث می شود نتوانیم برنامه های خود را گسترش دهیم.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری گفت: بودجه موزه خوشبختانه کاهش پیدا نکرده ولی این بودجه در مقایسه با سرمایه گذاری سایر کشورها روی موزه های فناوری صفر است.

نظر شما