شناسهٔ خبر: 31194723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور پیشین وزیر امور خارجه:

رهبری برای چهل سال آینده ایران نقشه ترسیم کرده اند

شیخ الاسلام گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چهل سال آینده سیاست خارجی ایران نقشه ترسیم کرده اند.

صاحب‌خبر -

«حسین شیخ الاسلام» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این پیام بسیار با ارزش بود و بعد از آن منتشر شد که مردم در 22 بهمن نشان دادند انقلاب زنده است.

 

مشاور اسبق وزیر امور خارجه با اظهار این که مردم نشان دادند که این موجود زنده توانایی حرکت دارد و چون حرکت می کند می تواند خودش را اصلاح کند، افزود: پیام رهبری نیز در همین راستا منتشر شد و از مفهوم و متن این پیام فهمیده می شود که ایشان برای چهل سال بعد نقشه راه ما را ترسیم کرده اند.

 

وی علت توجه به چهل سالگی را تاکید قرآن بر چهل سال بودن دانست و اظهارداشت: در فهم ما نیز چهل سالگی نشان از پختگی دارد.

 

شیخ الاسلام با بیان این که آن چیزی که رهبری مطرح کرده اند این است که ایشان با بررسی گذشته یک نقشه راهی را برای آینده عنوان داشته اند، تصریح کرد: این بیانیه بسیاری هم بیان صادقانه داشت و در آن هم به موفقیت ها اشاره شد و هم برخی از نارسایی ها که توسط دست اندرکاران ایجاد شده نیز مورد اشاره رهبری قرار گرفت و به این مساله بسیار متین پرداخته شده است.

 

معاون سابق امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با یاد آوری این نکته که اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است که یک تمدن نوین اسلامی را معرفی کرده ، خاطرنشان کرد: این نظام  در یک هم آورد با نظام های طاغوتی دنیا متفاوت است. از نوع شرقی اتحادیه جماهیر شوروی و نگاه مارکسیسم و کمونیسم که دین را از زندگی کاملا حذف می کند با آن مشکل داشته و از نوع غربی نیز لیبرال موکراسی غرب که دین را از یک جایگاه سیاسی به مساله ای فردی تبدیل کرده با این نظام تضاد دارد.

 

وی ادامه داد: در این چهل سال این دو نظام اسلامی و لیبرال در مقابل هم قرار گرفتند و آن ها نمی خواستند که این نظام را بپذیرند به همین دلیل فشارهای بسیاری بر نظام جمهوری اسلامی وارد کردند. اما در مقابل ما در اولین گام از سال 58 تصمیم گرفتیم که چه کسی در آمریکا نباشد در حالیکه آن ها تا آن زمان برای ما تصمیم می گرفتند و بعد از آن هم همواره در مقابل آن ها پیروز بودیم.

 

شیخ الاسلام به آرمان های جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ما یک قانون اساسی نوشتیم که در آن مبارزه با ظلم و استبداد را مد نظر داشتیم. این نظام نه تنها در خود موفق بود بلکه همه ملت های منطقه که سرکوب شده بودند را نیز با خود همراه کرد و نطفه مقاومت را کاشت. امروز شاهد آن هستیم که مقاومت در مقابل ظلم و استکبار رشد کرده و در مقابل هیچ استکباری سر خم نمی کند.

 

وی با اشاره به موفقیت های ایران و مقاومت در منطقه اظهار داشت: آمریکا پیش از این در چند روز سرنوشت ملت ایران را در برهه های مختلف مانند کودتای 32 تغییر داد اما امروز به جایی رسیده که بعد از 8 سال نتوانسته دولت سوریه را تغییر دهد. این پیروزی ها نتیجه گسترش مقاومت است./

نظر شما