شناسهٔ خبر: 31193940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتشار دو رمان از «شهلا انتظاریان» برای نوجوانان/ داستان‌هایی با محوریت والدین

شهلا انتظاریان از انتشار دو رمان برای گروه سنی نوجوان خبرداد و گفت: «دختری به نام بوف» و «اول تو بازی کن» دو اثری است که طی هفته جاری منتشر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

شهلا انتظاریان مترجم، ویراستار و کارشناس کتاب کودک، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره آثار زیرچاپ خود که طی هفته جاری منتشر خواهد شد، اظهار داشت: «دختری به نام بوف» عنوان اثر است نوشته امی ویلسون که مدتی است به ناشر سپرده شده و قرار است طی روزهای جاری روانه بازار کتاب شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این کتاب جوایز متعددی را گرفته عنوان کرد: کتاب توسط انتشارات ایران‌بان منتشر خواهد شد، این رمان برای گروه سنی نوجوان ترجمه شده و ترکیبی از واقعیت، اسطوره و فانتزی است.

این مترجم با بیان اینکهدر این رمان ماجرا به گونه‌ای است که دختر تک والد بزرگ شده و در پی هوت پدر خود است، در این میان مادرش داستان‌هایی را بیان می‌کند که پای اسطوره‌ها به میان می‌آید و..

انتظاریان با این توضیح که کتاب اطلاعاتی درباره افسانه، اسطوره‌ها و فصل‌های طبیعت ارائه می‌دهد، گفت: دختر این داستان در پی این است که پدرش را پیدا کند. مادر او همیشه قصه‌هایی از زمستان برایش تعریف می‌کند و به نوعی اسطوره زمستان پدر این بچه است.

این نویسنده گفت: داستان اصلی و زمان حال و داستان اسطوره‌ای چگونگی آشنایی پدر و مادر بوف، دختر و شخصیت اصلی داستان و تولد او و نیز آشنایی بوف با پدر خود و ماجراجویی‌ها و یادگرفتن هنر پدر. در این اثر المان‌های طبیعت مثل فصل‌های مختلف، مام زمین، الهه باد، الهه دریاچه‌ها و اسطوره‌های طبیعت مطرح می‌شود، اما سرانجام دختر با مشکل نبود پدر کنار می‌آید.

وی به دومین اثرش هم اشاره کرد و گفت: کتاب «اول تو بازی کن» نوشته ارین انتردا کلی، نویسنده دورگه فیلیپینی و آمریکایی را ترجمه کرده‌ام که به بچه‌های با نیاز ویژه اشاره دارد و توسط انتشارات داستان جمعه منتشر خواهد شد. این رمان، داستان دختری تک فرزند است که در خانواده‌ای به دنیا آمده که پدر و مادرش با او اختلاف سنی زیادی دارند. این موضوع موجب شکاف عمیقی بین او و خانواده‌اش شده است. اما در طول داستان متوجه می‌شویم پدر خیلی همراه دختر است و به دلیل این اختلاف سنی نباید خجالت بکشد.

انتظاریان گفت: موضوع محوری کتاب مسئله بیماری یکی از والدین و طلاق است. دو فرزندی که در دو خانواده مشکلاتی اینگونه دارند، یکی پدرش بیمار است و یکی بامشکل طلاق والدینش مواجه می‌شود، این دو بچه طی یک ماجرای اینترنتی علمی با یکدیگر آشنا می‌شونتد و نکات علمی بسیاری در داستان مطرح می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: این رمان اثر نویسنده دو ملیتی امریکایی و فلیپینی است که روایتی عاطفی دارد.

گفتنی است، تاکنون آثار زیادی با ترجمه انتظاریان به چاپ رسیده‌اند و چند کتاب نیز موفق به دریافت جوایزی شده‌اند هم‌چون "پرنده بی‌آشیان" دیپلم افتخار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "تصاویر هالیس وودز" کتاب برگزیده شورای کتاب کودک ۱۳۸۷،"بچه- گل‌های گمشده" لوح تقدیر دوازدهمین جشنواره کتاب سلام، "تابستان زاغچه" دیپلم افتخار و لوح زرین پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، "تابستان زاغچه" کتاب برگزیده شورای کتاب کودک ۱۳۹۱، "مجموعه چهارجلدی بازی با علم" لوح تقدیر نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان ۱۳۹۰،"مجموعه چهارجلدی بازی با علم" لوح تقدیر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، "نان آور" لوح تقدیر دومین جایزه کتاب مهر، تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آثار او در هفته کتاب و کتابخوانی ۱۳۹۱، "گل" کتاب برگزیده شورای کتاب کودک ۱۳۹۳، "پلیس جدید" کتاب شایسته تقدیر شورای کتاب کودک ۱۳۹۴ و "پسری که تا ماه بالا رفت" کتاب شایسته تقدیر شورای کتاب کودک ۱۳۹۵.

انتهای پیام/

نظر شما