شناسهٔ خبر: 31193017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آلمان درخواست آمريکا مبني بر خروج از برجام را رد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا - نيلز آنين وزير مشاور در وزارت خارجه آلمان که هدايت هيات آلماني درنشست روزپنجشنبه گذشته آينده صلح وامنيت در خاورميانه در ورشو لهستان را بر عهده داشت، درخواست دولت آمريکا مبني بر خروج کشورهاي اروپايي از برجام را رد کرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از رسانه هاي آلماني از جمله تارنماي تي آنلاين، اين ديپلمات اعلام کرد: هر چند لازم است به ايران فشار بياوريم اما ما به همکاري بر اساس اين قرارداد بين المللي نيازمنديم و اين رويکرد را در کنار يکديگر ادامه خواهيم داد.
مايک پنس معاون رئيس جمهوري آمريکا در نشست ورشو از کشورهاي اروپايي خواست تا از خروج واشنگتن از برجام پيروي کنند. او از تلاش آلمان، فرانسه و انگليس در جهت حمايت از برجام و ادامه تجارت با ايران پس از اعمال تحريم ها انتقاد کرد.
به دليل امتناع هايکو ماس وزير خارجه آلمان به حضور در نشست ورشو که برخي کارشناسان آن را بيانگر نظر مخالف اين کشور با برگزاري اين نشست ارزيابي کردند، نيلز آنين هدايت هياتي از کشورش در سفر به لهستان را بر عهده گرفت.
پيش از اين فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز بر پايبندي اين اتحاديه به برجام تاکيد کرده بود.وي روز گذشته در کنفرانس امنيتي مونيخ گفت حفظ توافق هسته‌اي با ايران `مساله‌اي امنيتي است`.
هايکو ماس، وزير خارجه آلمان هم درهمين کنفرانس تعهد قدرت‌هاي اروپايي به توافق هسته‌‌اي را تکرار کرد وگفت:`بدون برجام `منطقه امن‌تر نخواهد بود و اتفاقا به رويارويي آشکار نزديکتر خواهد شد.`
رهبران اروپايي پيش از اين هم بارها گفته‌اند که توافق هسته‌اي را مفيد مي‌دانند و براي ترغيب ايران به ماندن در توافق، به رغم خروج آمريکا از آن، ساز و کار مالي جديدي ايجاد کرده‌اند که امکان مبادلات مالي با ايران را فراهم کنند.
اروپام**9407**1590
انتهاي پيام /*

نظر شما