شناسهٔ خبر: 31191347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات بین المللی «بودو » به میزبانی ارومیه برگزار می شود

ارومیه- ایرنا- رییس گروه بودو کشور گفت: نخستین دوره مسابقات بین المللی این رشته رزمی طی روزهای 16 و 17 اسفند سال جاری به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

امیر رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پیکارها که با همکاری و مشارکت هیات های کشتی، بوکس و ورزش های رزمی آذربایجان غربی برگزار می شود، ورزشکارانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، تاجیکستان، هندوستان، افغانستان، عراق و روسیه حضور می یابند.
وی با اشاره به اینکه جوایز نفیسی برای مدال آوران این مسابقات در نظر گرفته شده، بیان کرد: با افزایش تعداد سبک های ورزش های رزمی در سطح جهانی، برگزاری مسابقات در سبک های مختلف برای شناساندن هر چه بهتر آنها ضروری است.
وی با بیان اینکه مسوولان اجرایی تمام توان خود را برای میزبانی شایسته این مسابقات بکار می گیرند، ادامه داد: برگزاری این رویداد بین المللی علاوه بر رشد و شناساندن رشته بودو، موجب بالا رفتن روحیه رقابتی رزمی کاران می شود.
رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی گفت: حمایت فدراسیون آسیا و ایران و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در جهت برگزاری و میزبانی این رویداد بین المللی مایه خرسندی است.
رسولی افزود: امتیاز این میزبانی در حاشیه اجلاس هیات رییسه جهانی بودو با حضور فائق رافیف /Faeg rafig/ رییس کنفدراسیون جهانی و عبدالله چمن گلی، رییس کنفدراسیون آسیا در شهر باکوی جمهوری آذربایجان‌ به ارومیه واگذار شد.
رسولی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی به عنوان یکی از سبک های هنرهای رزمی در حال حاضر برای مردم نا آشنااست، گفت: برگزاری سمینار جهانی بودو، دوره های آموزشی داوری و مربیگری و میزبانی مسابقات آسیایی از اهم برنامه های این گروه در جهت رشد و توسعه این سبک است.
به گزارش ایرنا خرداد ماه امسال با حضور رییس فدراسیون بودو جهان احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیا و گروه بودو ایران اعطا شد و بر اساس آن عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب به عنوان رییس، دبیرکل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا معرفی شدند و در کنار آن احکام گروه رزمی بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان زاده به عنوان دبیر اهدا شد.
گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.
7156/3072

نظر شما