شناسهٔ خبر: 31189674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد

بازخوانی افق مهدوی نظام در بیانیه رهبری/انقلاب راهی جز زمینه سازی ظهور ندارد

حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری و مخاطب قرار دادن جوانان در آن، گفت: ایشان زمینه سازی برای ظهور را هدف انقلاب اسلامی دانسته اند، آرمانی که به همت جوانان محقق می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری ۲۴ بهمن ماه جاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب بیانیه مهم و راهبردی با عنوان گام دوم انقلاب صادر کردند که در بخشی از آن خطاب به جوانان کشور فرموده اند: «دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.» ایشان در این بخش از بیانیه افق و هدف انقلاب اسلامی را آمادگی و زمینه سازی ظهور ترسیم کردند، این مهم زمینه ای شد برای گفت وگو با کارشناسان مهدوی کشور پیرامون رهاوردها و تاثیرات ترسیم این افق برای کشور و تبیین نقش مهم جوانان در راستای زمینه سازی ظهور که نخستین شماره آن در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام «مجتبی کلباسی» با اشاره به آرمان ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری برای آینده کشو و نظام، اظهار کرد: هر جامعه ای به ویژه آنانی که اکثریت مردمش جوانان هستند نیازمند آرمان و هدف است زیرا در غیر این صورت هیچ حرکتی مثمرثمر نخواهد داشت، اصولا در برابر جامعه باید آرمان مشخصی وجود داشته باشد تا عناصر جامعه به سمت آن حرکت کنند.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم اضافه کرد: فرهنگ اسلامی و دینی ما به خوبی این آرمان را ترسیم کرده است و جامعه ای موعود در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) با ویژگی های بارزی در تمام بخش ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و روابط و ... به عنوان آرمان فرهنگ اسلامی معرفی شده است که طبیعتا دو راه بیشتر در مواجهه با آن وجود ندارد یا باید این آرمان را نادیده بگیریم که برابر با نادیده گرفتن قرآن و اسلام است و یا باید این آرمان را چراغ راه قرار دهیم و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنیم.

 

کلباسی با بیان اینکه تبیین افق زمینه سازی ظهور و تمدن سازی نوین اسلامی از سوی مقام معظم رهبری بر همین اساس است، گفت: اگر امروز سوال شود که انقلاب اسلامی بنا دارد به کجا برسد؟ آیا پاسخ ما این است که بنا داریم مانند آلمان، استرالیا، ترکیه، عربستان و ... شویم یا نه هدفی دیگر پیش رو داریم.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به آرمانشهر مهدوی باید برنامه ریزی لازم داشت و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه اخیرشان (به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی) بر همین نکته تاکید دارند زیرا جامعه بدون هدف جامعه ای مرده است یعنی اگر جامعه ای بدون هدف باشد، راکد و سردرگم است و امکاناتش نیز از بین خواهد رفت اما زمانی که غایت و هدف ترسیم و راه های رسیدن به آن نیز مشخص می شود، با تدابیر لازم می تواند جامعه را حیات ببخشد و نشاط در آن ایجاد کند زیرا می داند هر سنگی که در این بنا می گذارد، تکمیل کننده آن بنای رفیع است لذا هم خودش برای زندگی معنا پیدا می کند و هم اینکه معنا و آینده ای را می سازد.

 

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: با این وصف، انقلاب اسلامی راهی جز زمینه سازی ظهور از مسیر تمدن سازی نوین اسلامی ندارد زیرا از میان مدل های روز جهان که گاه برخی نام اسلامی هم دارد، این مدل سالم ترین و کامل ترین راه است که ارزش دارد جامعه امکانات خود را در این مسیر هزینه کند.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نقش جوانان به عنوان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در تحقق آرمانشهر مهدوی، ابراز کرد: جوان یعنی آینده، زمانی که از آینده سخن گفته می شود، بخشی از جامعه در این افق در حال اضمحلال است این بخش گرچه آرمان برایش مطرح است اما کسانی که می توانند آرمان را عملی و با ایده پردازی های خود راه را سهل و آسان کنند، جوانان هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکیه بر نیرو و استعداد جوانان و مخاطب قرار دادن آنها در این بیانیه توسط مقام معظم رهبری به این دلیل است که این جوانان می توانند این آرمان ها را محقق کنند زیرا افرادی که سن جوانی خود را سپری کرده اند، هر میزان که فکور و خلاق باشند، کمتر قادر به تحقق و عملی سازی این آرمان ها هستند.

نظر شما