شناسهٔ خبر: 31187923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

گروه نقاشان پشت شیشه همراه با سعید رضاخان در سعدآباد

صاحب‌خبر -

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه با عنوان چهل نقش در نگارخانه صنایع دستی ملی سعدآباد برگزار شد. پنج شنبه ۲۵ بهمن نمایشگاهی از مجموعه آثار ۱۳ عضو گروه نقاشان پشت شیشه ایران با مدیریت استاد سعید رضاخان در مجموعه فرهنگی_ تاریخی سعدآباد برگزار شد. در این نمایشگاه ۷۴ اثر در قالب ۱۳ مجموعه به نمایش گذاشته شد.
چهل نقش نام این نمایشگاه است که در آن با مجموعه آثاری متفاوت به شیوه‌های گل و مرغ، خیالی نگاری، شمایل نگاری، نقاشی_خط و... روبرو می‌شویم. این نمایشگاه با استقبال گسترده ای از سوی علاقه مندان به هنر و بویژه دوستداران نقاشی پشت شیشه مواجه شد.
عاطفه باقری، شیرین بختیاری کیا، عاطفه تقی پور، ویدا حق شناس، فائزه خالقی، علی داناییان، سعید رضاخان، زیبا کاوندی، محمد رضا محمدی، فریبا مطهری، امیر نقاش، بهزاد نقاش و عارفه نیک بیان هنرمندانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه گروهی عرضه شد. همچنین یک نمونه از آثار شمایل نگاری استاد حبیب نقاش که از پیشکسوتان این هنر محسوب می‌شود در یکی از ویترین‌های نگارخانه به نمایش گذاشته شد.
علاوه و هنرمندان نام برده خانم‌ها شیرین طاهران‌پور، به عنوان مدیر هنری، نغمه بیک‌زاده به عنوان مدیر مالی و بازاریابی، زهرا بخشی پور، به عنوان مدیر ارتباط با رسانه و نرگس الفتی به عنوان مدیر هماهنگ کننده در این برنامه حضور دارند و استاد سعید رضاخان که پدر معنوی نقاشی پشت شیشه محسوب می‌شود؛ برگزاری و هدایت نمایشگاه را بر عهده داشت.
نمایشگاه چهل نقش تا اول اسفند ادامه دارد و بازدید کنندگان می توانند هر روز از ساعت ۹ الی ۱۶ به نشانی دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، نگارخانه صنایع دستی ملی مراجعه نمایند.
 

نظر شما