شناسهٔ خبر: 31187703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجله ورزشی فارس|

از سقفی که نیست تا انتظار مردم برای افتتاح پروژه‌های ادعایی مدیرکل سابق

بررسی شرایط مینی‌بسکتبال استان سمنان و پیگیری مشکلات و برنامه‌های رشته‌های مختلف ورزشی بخشی از خبرهایی است که در مجله ورزشی امروز می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجله ورزشی فارس امروز با چند خبر از مینی‌بسکتبال، فرجام طرح‌های ورزش و جوانان استان سمنان، جودو و هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان در خدمت همراهان گرامی خواهد بود.

امکانات خاصی نداریم!

حسام رحیمیان، مسؤول کمیته مینی‌بسکتبال استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تشریح وضع بسکتبال پایه در استان سمنان اظهار داشت: روزبه‌روز به جمعیت رده‌های پایه در بسکتبال استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 100 بسکتبالیست در رده‌های سنی مینی و نونهالان در باشگاه‌های مختلف شهر سمنان فعالیت دارند.

رحیمیان با اشاره به اینکه با توجه به آماری که از گذشته از شهرهای دیگر استان سمنان داریم، شهرستان شاهرود دو یا سه باشگاه بسکتبال فعال دارد، تصریح کرد: گرمسار دو باشگاه فعال بسکتبال دارد و در دامغان هم یکی دو باشگاه فعالیت‌های خودشان را آغاز کرده‌اند.

مسؤول کمیته مینی‌بسکتبال استان سمنان با تأکید بر اینکه 300 تا 400 بسکتبالیست در رده‌های سنی پایه در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: استعدادهای خوبی در مینی‌بسکتبال داریم.

رحیمیان با بیان اینکه مسابقات استانی مینی‌بسکتبال را در آینده برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: تاریخ دقیق برگزاری این مسابقات هنوز مشخص نیست و احتمالاً از نیمه دوم اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت 98 به طول می‌انجامد و در رده‌های سنی مختلف این رقابت‌ها را داریم.

وی در واکنش به امکانات در اختیار بسکتبالیست‌های استان سمنان، با اشاره به اینکه متأسفانه امکانات خاصی در استان نداریم، اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، امکانات مناسبی در اختیار نداریم.

مسؤول کمیته مینی‌بسکتبال استان سمنان با تأکید بر اینکه با تمام کمبودها بسکتبالیست‌های ما عملکرد خوبی در سطح کشور دارند، تصریح کرد: تیم منتخب شهر سمنان در مسابقات کاپ کاله شرکت کرد و مقام چهارم این رقابت‌ها را به دست آورد.

رحیمیان با بیان اینکه تیم‌های قدری در این رقابت‌ها شرکت داشتند، اضافه کرد: سال گذشته هم در رده مینی‌بسکتبال، استان سمنان مقام اول منطقه سه کشور را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه ازلحاظ مقام آوری توانسته‌ایم خیلی خوب عمل کنیم، اظهار کرد: با توجه به مدیریت جدید در ورزش استان سمنان فکر می‌کنم ازلحاظ امکانات و تداوم در مقام‌آوری بتوانیم خوب عمل کنیم.

مردم منتظر پروژه‌های ادعایی مدیرکل سابق

فرزاد فتاحی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان در روز تودیع خود از این سمت، یکی از نکات مهم و مثبت فعالیتش در سمنان را واقف شدن به توانمندی سمنان برشمرده و گفته بود: با مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته و توفیقات به دست آمده، اکنون نگاه به سمنان احترام‌آمیز شده است و این استان در همه حوزه‌ها اعم از بانوان، جوانان، و توسعه زیرساخت‌ها و افتخارآفرینی بین‌المللی، آسیایی و جهانی پیشرفت قابل توجهی کسب کرده است.

فتاحی به تقویت ورزش حوزه بانوان اشاره و تصریح کرد: در این حوزه، سمنان موفقیت‌هایی را همپای آقایان کسب کرده که این موفقیت‌ها 50 درصد توسط بانوان است.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: در توسعه زیرساخت‌ها نیز 24 پروژه ورزشی افتتاح شده که تا پایان سال 10 پروژه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

مردم این روزها منتظر پروژه‌های ادعایی مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان هستند تا جشن بهره‌برداری این طرح‌ها را قبل از سال جدید و در ماه پایانی سال بگیرند.

سقف اختصاصی بالای سر جودوکاران نیست

سعید کرکه‌آبادی، رئیس هیأت جودوی استان سمنان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: سقف اختصاصی بالای سر جودوکاران استان سمنان نیست و سالن تختی به شکل مشترک در اختیار جودوکاران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فضایی هم در اختیار جودوکاران شاهرودی است، تصریح کرد: این مکان ساختار اختصاصی ندارد.

کرکه‌آبادی با تأکید بر اینکه استفاده از زیرساخت‌ها شرایط کار را سخت کرده است، اضافه کرد: برنامه‌های ما همچون برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات استانی یا چندجانبه با مشکل مواجه شده است.

وی بیان کرد: چهار سال گذشته ما سانس‌هایی از سالن‌های ورزشی را کرایه می‌کردیم تا جودوکاران بتوانند تمرینات خود را انجام دهند و از شرایط ایده‌آل آمادگی جسمانی دور نشوند.

رئیس هیأت جودوی استان سمنان گفت: باید مشکل هیأت‌های ورزشی برطرف شود تا بتوانند قدم‌های بهتری در جهت پیشرفت ورزش استان بردارند و دغدغه هزینه اجاره سالن‌ها را نداشته باشند.

کرکه‌آبادی با تأکید بر اینکه مربیان از بابت این موضوع در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: در شهرهای کوچک این مشکلات را بیشتر داریم.

تکلیف پیست موتورکراس سمنان چه شد؟

هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان سمنان قرار بود در پیست موتور کراس میزبان مسابقات کلاسیک منطقه‌ای کشور بوده و امسال برنامه‌ای پربارتر از سال گذشته داشته باشد که گویا هنوز خبری از آن نیست.

همایش خودروهای آفرود و کلاسیک به شکل ویژه در دهه مبارک فجر با جنبه‌های فرهنگی و ورزشی قرار بود برگزار شود که از آن هم خبری منتشر نشد.

120 موتورسوار کراس در استان سمنان از توانمندی‌های خوبی برخوردارند.

پیست موتور کراس سمنان در چند سال گذشته نیمه‌تمام رها شده بود و امسال با تأمین اعتبارات لازم از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان و جلب خودیاری قرار بود در دهه مبارک فجر افتتاح شود.

افتتاح این پیست قرار بود با میزبانی مسابقات کشوری موتور کراس با حضور 18 استان همراه شود که گویا برخی تب‌وتاب‌های اخیر در حوزه ورزش استان سمنان این برنامه‌ها را مسکوت گذاشته است.

انتهای پیام/75035/م 30/

نظر شما