شناسهٔ خبر: 31186769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موسیقی‌دان و آهنگساز:

راه نجات موسیقی محلی ایران صدقه دادن نیست

موسیقی‌دان و آهنگساز گفت: راه نجات موسیقی محلی ایران صدقه دادن نیست و نیاز است که زیرساخت برای آن تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، پیروز ارجمند امشب در گردهمایی هنرمندان و اهالی فرهنگ بافت اظهار داشت: شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه تمدن 7 هزار ساله دارد و کمتر شناخته شده است.

وی گفت: راه نجات موسیقی محلی ایران صدقه دادن نیست و نیاز است که زیرساخت برای آن تامین شود و کار بزرگی که فرهنگ و ارشاد استان کرمان انجام داد واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی از جمله دانشکده موسیقی بود.

 

موسیقی‌دان و آهنگساز عنوان کرد: سالن‌های مناسبی برای برگزاری کنسرت‌ها نداریم و سالن‌های ورزشی فضای مناسبی برای برگزاری کنسرت نیست.

ارجمند خاطرنشان کرد: آرزوی من این بود که دانشنامه مردم منطقه بافت، رابر و ارزوئیه شکل بگیرد و آمادگی این را دارم که در این کار کمک دهم.

 

معطلی 8 ساله مجتمع فرهنگی بافت

فتحعلی حمزه‌جواران فرماندار بافت اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد به مسائل فرهنگی هنری سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

پروانه دهقانی‌فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: با وجود ذخایر معنوی شهرستان بافت ولی متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی آن خیلی ناچیز است، 40 سال قبل سینما داشته ولی اکنون ندارد که بودنش بسیار برای شهرستان مفید است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی شهرستان بافت، ظرفیت‌های بالایی دارد که امیدواریم با کمک‌های وزیر فرهنگ و ارشاد شاهد رونق فرهنگی در شهرستان باشیم.

 

علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با تأکید بر اینکه باید با تمام وجود تلاش کنیم که مشکلات مردم را برطرف کنیم، گفت: مجتمع فرهنگی بافت 35 درصد پیشرفت داشته و هشت سال است که تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه دانشنامه بافت، رابر و ارزوئیه ایجاد شود، عنوان کرد: اداراتی که امکانات نداشته باشند توانای رسیدگی به امور را هم ندارند.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما