شناسهٔ خبر: 31184028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير خزانه داري آمريکا مذاکرات پکن را سازنده توصيف کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- `استيون منوچين` وزير خزانه داري آمريکا بعد از دو روز مذاکره با مقامات اقتصادي چين در پکن، اين مذاکرات را «سازنده» توصيف کرد.

به گزارش ايرنا وزير خزانه داري آمريکا عصر جمعه به وقت پکن در توئيتر خود نوشت: او و `رابرت لايتيزر`، نماينده تجاري آمريکا «نشست سازنده اي» را با `ليو هه` معاون نخست وزير چين داشته اند.
منوچين اين توئيت را بعد از دو روز مذاکره فشرده با مقامات چين در مورد جنگ تجاري منتشر کرد نشستي که کارشناسان انتظار دارند به اختلافات يک سال گذشته دو کشور پايان دهد.
با اين حال او ديگر اعضاي تيم مذاکره کننده تا کنون حاضر به پاسخگويي به پرسش هاي خبرنگاران در مورد نتايج اين مذاکرات نشده اند.
مذاکرات تجاري دو کشور از روز پنجشنبه در پکن آغاز شده و تا امروز جمعه ادامه دارد، پيشتر منابع آگاه اعلام کرده بودند که `شي جين پينگ` رييس جمهوري خلق چين قرار است امروز با هيات آمريکايي ديدار کند.
طرفين پايان ماه دسامبر براي رسيدن به توافق نهايي تا اول مارس به مدت سه ماه آتش بس کردند و اگر تا پايان اين زمان به توافق نرسند احتمال مي رود جنگ تعرفه اي ترامپ با پکن تشديد شود.
در دور نخست تعرفه ها از جولاي سال قبل تا اکنون آمريکا 250 ميليارد دلار از کالاهاي وارداتي از چين را مشمول 10 تا 25 درصد تعرفه کرده و چين نيز متقابلا 110 ميليارد دلار از کالاهاي آن کشور را مورد تعرفه 5 تا 10 درصدي قرار داده است.
ترامپ چين را تهديد کرده است که اگر تا پايان اين زمان، توافقي حاصل نکند آن زمان 200 ميليارد دلار ديگر از کالاهاي اين کشور را مشمول تعرفه خواهد کرد.
در همين حال `گائو فنگ` سخنگوي وزارت بازرگاني چين روز گذشته در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نتيجه مذاکرات ابراز بي اطلاعي کرد و گفت: فقط مي دانم گفت و گوها در جريان است و اخبار تازه اي ندارم که در اختيار رسانه ها قرار دهم.
خبرنگاران از وي درباره تمديد مهلت آتش بس از سوي دولت آمريکا براي 60 روز ديگر پرسيدند، ولي سخنگوي اين وزارتخانه تاکيد کرد بهتر است صبر کنيم تا پس از پايان گفت و گوها نتايج به صورت عمومي اعلام شود.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما