شناسهٔ خبر: 31180126 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آغاز توزیع آنلاین سبد گوشت و مرغ تنظیم بازاری

گوشت سایت‌های <فروش آنلاین> تأمین شد

صاحب‌خبر -
سارا محقق
خبرنگار

توزیع سبد گوشت و مرغ تنظیم بازاری از امروز در سایت‌های اینترنتی آغاز شد. سایت اینترنتی مستر قصاب از امروز اقدام به توزیع گوشت تنظیم بازاری کرده و سایت یخچال هم قرار است از روز شنبه توزیع این محصولات را آغاز کند. درسایت بروزرسان اما زمان تنظیم این گزارش خبری از توزیع گوشت تنظیم بازاری نبود.
بر اساس اطلاعیه‌ای که در سایت یخچال منتشر شده است توزیع این سبد در فاز اول در مناطق 16، 17، 18، 19 و 20 تهران انجام می‌شود.
این بسته شامل 3 عدد مرغ منجمد، معادل حدود وزنی 5 کیلوگرم با قیمت هر کیلوگرم 89هزار ریال و 2 عدد سردست گوساله منجمد برزیلی، معادل حدود وزنی 3 کیلوگرم به قیمت هر کیلوگرم 285هزار ریال (یا 2 عدد ران گوساله منجمد برزیلی معادل حدود وزنی 3 کیلوگرم به قیمت هر کیلوگرم 290هزار ریال) است.
قیمت این بسته با توجه به وزن حدودی، بین 135 الی 150 هزار تومان در نوسان است و به هر خانوار یک بار در ماه این بسته تعلق می‌گیرد.
برای خرید محصولات تنظیم بازاری هم ثبت‌نام و ثبت کد ملی و کد پستی در زمان ثبت سفارش الزامی است. هزینه حمل محصول هم بنا به نوشته این سایت با نرخ ثابت ۵,۵۰۰ تومان است که مالیات در زمان پرداخت محاسبه خواهد شد. پیش از این قرار بود که سایت‌های مستر قصاب و بروزرسان توزیع این گوشت‌ها را انجام دهند اما با عدم تأمین توسط شرکت پشتیبانی امور دام فروش اینترنتی این سایت‌ها هم متوقف شد.
در واکنش به توقف فروش اینترنتی گوشت در سایت‌های یاد شده، شرکت پشتیبانی اموردام اعلام کرد که این شرکت‌های تضامین لازم برای دریافت سهمیه خود را ارائه ندادند به همین خاطر سهمیه این سایت‌ها قطع شد.
شرکت امور دام استان تهران البته در ادامه از رفع مشکل این سایت‌ها خبر داد و اعلام کرد سهمیه این سایت‌ها از امروز به آنها داده و این سایت‌ها کار توزیع را از امروز آغاز خواهند کرد.
هدف دولت از عرضه اینترنتی مواد پروتئینی تنظیم بازاری جلوگیری از حضور مردم در صف‌های طولانی برای خرید این محصولات و دستیابی همه مردم به این گوشت‌ها اعلام شده بود.
توزیع این گوشت‌ها در مغازه‌های سطح شهر علاوه بر اینکه موجب دلالی در عرضه این محصولات شده بود امکان تأمین این گوشت‌ها برای خانوارهای متقاضی را هم فراهم نکرد و به جای سفره مردم، سر از رستوران‌ها در آورده بود. بنابراین دولت برای جلوگیری از دلالی و کاهش مشکلات مردم، فروش اینترنتی گوشت را آغاز کرد.
گوشت سایت‌های فروش آنلاین تأمین شد
در همین زمینه هم مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از عرضه حدود 35 تن گوشت قرمز به‌صورت اینترنتی در پایتخت خبر داد.
رضا سالمی به ایسنا گفته: فعلاً و تا اطلاع ثانوی این عرضه ادامه دارد، مگر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی جدید تنظیم بازار گوشت قرمز راهکار جدیدی برای آن طراحی کند و مسلماً با تمهیدات اندیشیده شده و ورود دادستانی به پرونده قاچاق دام زنده قیمت‌ها بزودی شکسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه واردات گوشت گرم و دام زنده افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در طول روزهایی که عرضه اینترنتی گوشت قرمز برای تنظیم بازار ادامه داشته است، حدود ۳۵ تن گوشت به دست مردم رسیده و در سایت بروزرسان روزانه دو تا ۲.۵ تن گوشت به‌صورت اینترنتی عرضه می‌شود. سالمی گفت: از طریق دو سایت دیگر عرضه‌کننده گوشت قرمز به‌صورت اینترنتی نیز هر کدام روزانه حدود یک تا ۱.۵ تن که مجموعاً ظرفیت‌شان به پنج تن در روز می‌رسد عرضه اینترنتی داشته‌ایم که البته در این میان سایت مسترقصاب فعالیت خود را از امروز آغاز کرده و سایت یخچال نیز از شنبه آغاز به کار می‌کند.
وی ادامه داد: از سایت‌هایی که به‌صورت اینترنتی گوشت قرمز را عرضه می‌کنند تضامین سنگینی دریافت شده تا در صورت بروز تخلف از آنها استفاده کنیم و کاملاً نظارت روی این سایت‌ها صورت می‌گیرد.
٢ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی وارد شد
در راستای تأمین گوشت بازار امروز هم ٢ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی وارد شد. قرار است تا آخر هفته 50 هزار رأس دام زنده وارد کشور شود. بر اساس آمارها با وجود افزایش 2.5 برابری واردات گوشت اما کشتار دام در کشور حدود 17 درصد کمتر شده است. همچنین تولید گوشت قرمز نیز در ۱۰ ماهه امسال پنج درصد افزایش یافته است. همچنین بررسی‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر که گوشت‌های تنظیم بازاری را توزیع می‌کنند حاکی است که در این فروشگاه‌ها تنها گوشت گوساله و چرخکرده به تعداد محدود توزیع می‌شود و از گوشت گوسفندی خبری نیست. قیمت گوشت چرخکرده در این فروشگاه‌ها هم کیلویی 37 هزار و 500 و گوشت گوساله از 45 تا 46500 در نوسان است.

نظر شما