شناسهٔ خبر: 31179279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری مردم را به انقلاب امیدوارتر می‌کند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری مردم را به انقلاب امیدوارتر می‌کند، گفت: مسئولان باید با اخلاق و نرمش به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان این که اسلام در زمینه مدیریت جامعه دستورات راهگشایی دارد، گفت: مسئولان باید بر اساس دستورات دینی و اسلام گام بردارند تا بتوانند موفق باشند.

وی افزود: مدیر جامعه اسلامی باید با اخلاص در خدمت مردم باشد و قدر فرصت مسئولیت را بداند، نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر منشور حکومتداری بوده و نظام اسلامی باید بر مبنای آن گام بردارد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که مسئولان نباید به طمع مال و مقام قبول مسئولیت کنند، اظهار داشت: مردم در نظام اسلامی و انقلابی در درجه نخست اهمیت هستند، یک مسئول باید با علاقه و محبت به مردم به جامعه خدمت کند چرا که مردم ستون دین هستند.

تجلیل از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن

وی با تجلیل از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن ادامه داد: به برکت اسلام و انقلاب مردم پای کار نظام هستند واجازه نمی‌دهند که کسی به کشور تعرضی داشته باشد، در کنار مردم بودن و حل مشکلات آن‌ها وظیفه مسئولان است.

آیت الله نوری همدانی مسئولان را به ارتباط نزدیک با بدنه جامعه و مردم توصیه کرد و ابراز داشت: یکی از برنامه‌های امیرمؤمنان(ع) ارتباط نزدیک با مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها بود، مسئولان باید شخصا به میان مردم بروند و با اخلاق و نرمش به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: اگر مردم بدانند که مسئولان سراغ اشرافی‌گری نمی‌روند و در پی رفع مشکلات هستند دلگرم می‌شوند، مدیران جامعه اسلامی باید در برابر مردم متواضع باشند و زندگی آن‌ها نباید متفاوت از جامعه و مردم باشد.

این مفسر قرآن کریم گفت: اگر برنامه اسلام در جامعه اجرایی شود شاهد برچیده شدن فقر و درماندگی از جامعه خواهیم بود، مردم باید دقت مسئولان در بیت المال را ببینند و نظام اسلامی باید در عدالت، اخلاص، صداقت و مدیریت الگوی دیگران باشند.

وی اضافه کرد: مردم باید بدون مشکل بتوانند با مسئولان ارتباط داشته باشند و اگر احیانا مشکل غیر قابل حلی وجود دارد باید با اخلاق و بیان خوب برخورد شود.

نظر شما