شناسهٔ خبر: 31179070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران(12)

جدال بهترین خط دفاعی برابر دومین خط حمله برتر

تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران تا ساعاتی دیگر به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بازی تراکتورسازی و استقلال یادآور 20  اردیبهشت  94 برای تبریزی‌ها است، جایی که تراکتورسازی تاریخ‌سازی کرده و استقلال رو در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان تماشاگران آبی‌پوش 4 بر 1 شکست داده است .

اینک 2 تیم تراکتورسازی و استقلال پس از 1377 روز از اون بازی خاطره‌ساز برای بیست‌و‌یکمین بار در تاریخ لیگ برتر در حالی  به مصاف هم می‌روند که در جدول شرایط تقریبا مشابهی دارند و تیم‌های چهارم و پنجم کورس قهرمانی لیگ هجدهم هستند.

شاگردان لیکنز و شفر در اوج قرار دارند به طوری که در 6 بازی اخیرشان 11 و 13 امتیاز کسب کردن و برای ادامه این روند و نزدیک شدن به مثلث پرسپولیس، سپاهان و پدیده راهی جز پیروزی در این بازی ندارند .

محمد دانشگر و فرشید باقری 2 بازیکن اصلی تدافعی استقلال که در  3 بازی اخیر به شکل ثابت در ترکیب قرار داشتند با دریافت کارت زرد در بازی پیکان‌، 4 کارته شده و بازی حساس با ترکتورسازی را از دست دادند در حالی که در بازی نساجی سرخپوشان هیچ کارت زرد و قرمزی نگرفتند تا سرخپوشان دیار آذربایجان با تمام قوا به مصاف استقلال ‌روند.

این بازی در حالی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود که پرشور نشان داده‌اند در تمامی بازی‌های خانگی این تیم سنگ تمام می‌گذارند و با پر کردن ورزشگاه  و قرمزپوش کردن آن‌، روحیه‌ی مضاعفی به تیم تزریق می‌کنند.

تراکتورسازی از 8 بازی خانگی این فصل خود به کمک پر شور‌ها 6 برد 1 تساوی و یک باخت بدست آورده است و با این آمار به نظر کار آبی‌پوشان تهرانی سخت به نظر می‌رسد .

اما شاگردان شفر در خارج از خانه بهتر از ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند، در حالی که در بازی های خانگی تنها 10 امتیاز و 2 برد کسب کرده‌اند، ولی در سوی مقابل 18 امتیاز خارج از خانه و 5 برد خارج از ورزشگاه آزادی دارند.

با نگاه به آمار دو تیم در تقابل‌های رو در رو‌، متوجه برتری تراکتورسازی مقابل استقلال می‌شویم‌، به طوری که تراکتورسازی از 21 بازی رو در رو در 18 دوره  لیگ برتر 8 پیروزی 7 تساوی و 6 شکست تجربه کرده است .

بهترین پیروزی تراکتورسازی در هفته‌ی 29 لیگ 93-94 شکل گرفت تا تراکتورسازی با برتری 4-1 برابر استقلال  در آستانه‌ی قهرمانی قرار گیرد و بهترین پیروزی استقلال برابر تراکتورسازی 6290 روز قبل به سال 1380 و برتری 4 بر صفر این تیم بر می‌گردد .

فرهاد مجیدی مربی جدید استقلال و مجتبی جباری با 3 گل برترین گلزنان آبی پوشان مقابل تراکتورسازی در لیگ برتر هستند و سامان نریمان جهان با هتریک تاریخی برابر استقلال هم با 3 گل برترین گلزن تراکتورسازی به استقلال است . 

محسن فروزان تنها بازیکنی هست که در هر 2 تیم بازی کرده است.

آنتونی استوکس و لی‌اروین با 8 و 4 گل بهترین گلزنان تراکتورسازی بوده و وریا غفوری و فرشید باقری مدافعان استقلال با 4 و 3 گل بهترین گلزنان این تیم هستند.

استقلال با 6 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد و در سوی تراکتورسازی با 27 گل دومین خط حمله را دارد .

نگارنده: بهمن جهدی

انتهای پیام/40/60017

نظر شما