شناسهٔ خبر: 31166501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دلایل حملات تروریستی در ایران از نگاه گری سیک

گری سیک، مشاور جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا می گوید: در شش ماه گذشته بمبگذاری های گروه های مخالف عرب و سنی در جنوب ایران شدت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عصر چهارشنبه (24 بهمن) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، در جاده خاش ــ زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

حملۀ انتحاری و ناجوانمردانه به اتوبوس سپاه نمونه ای از اقدامات کور دشمنان بود که مانند چند حادثه گذشته، گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت، اقدامی که شهادت 27 نفر و مجروحیت 13 تن از نیروهای سپاه پاسداران را به دنبال داشت.

این قبیل اقدامات کور که هدفی جز ایجاد احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان ندارد در حالی رو به افزایش است که رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه سواحل مکران و پسکرانه های آن تاکید فرمودند و میلیاردها تومان اعتبار صرف توسعه منطقه بلوچستان شده و هم اینک هزاران طرح بزرگ و کوچک در حال اجراست.

گری سیک مشاور جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در مصاحبه ای با وب سایت اسپنای آنلاین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دربارۀ حملات تروریستی در ایران می گوید:

ائتلاف دولت ترامپ با اسرائیل و عربستان سعودی و امارات عربی متحده مبتنی بر یک نفرت متقابل از ایران استوار شده است. در شش ماه گذشته بمبگذاری های گروه های مخالف عرب و سنی در جنوب ایران شدت گرفته است و دولت آمریکا صراحتا نیروهای مخالف در ایران را تشویق می کند.

 ( مشروح گفتگو را اینجا بخوانید)



 

52311

نظر شما