شناسهٔ خبر: 31165174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵٨ درصد جمعیت مازندران بیمه تامین اجتماعی هستند / بدهی ۶۰ میلیاردی نساجی

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: از جمعیت سه میلیون و ۲۸۵ هزار نفری استان، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در نشست خبری گفت: در استان از جمعیت ۳میلیون و ۲۸۵هزار نفر بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر زیر پوشش داریم.

وی با بیان اینکه تقریبا معادل ۵۸از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: سازمان تامین اجتماعی، به عنوان نهاد عمومی غیردولتی است که شامل درآمد، منابع، مخارج و هزینه است.

محمودی با بیان اینکه پرداخت پول بیمه با زمان‌های بازنشستگی، از کارافتادگی، درمان و فوت پرداخت می‌شود، گفت: بیمه تامین اجتماعی در زمان فوت چتری حمایتی بر سر افراد تحت تکفل فرد بیمه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران افزود:این نهاد ماهیانه ٢۵۰ میلیارد تومان در مازندران به مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخت می‌کند.

وی در این نسشت خبری به بدهی میلیاردی نساجی به این نهاد اشاره کرد و گفت: نساجی مازندران بیش از ۶۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است.

وی با اشاره به دستاورد‌های بیمه تامین اجتماعی در ۴۰سال انقلاب اسلامی، افزود: در سال ۵۷افراد تحت پوشش در مازندران ۹۰هزار نفر بوده، این رقم هم اکنون به ۶۳۸نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: در بخش بازنشستگان و مستمری بگیران که شامل بازنشسته ها، از کار افتاده‌ها و بازماندگان است در سال ۵۷ حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بود که این آمار امسال به ۱۳۵هزار نفر رسیده است.

محمودی افزود: تعداد کارگاه در سال ۵۷معادل ۱۵کارگاه بود و اکنون در این بخش به ۱۴۰کارگاه رسیدیم و در این شاخص رتبه چهارم کشور را داریم.

تعداد کارگزاری فعال استان هم ۱۶کارگزاری است.

انتهای پیام/آ

افزایش بیمه شده‌های تامین اجتماعی پس انقلاب در مازندران

برچسب‌ها:

نظر شما