شناسهٔ خبر: 31164225 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دانشگاه تهران برترین دانشگاه ایران در وب سایت

دانشگاه تهران از نظر حضور پررنگ در وب، رتبه اول را در میان 10 دانشگاه برتر ایران به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سایت «وبومتریکس» در ژانویه 2019 لیست دانشگاه‌های برتر ایران از نظر نقش پژوهشی و آموزشی این دانشگاه‌ها در وب‌سایتشان را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد.

این نظام وب‌سنجی دانشگاهی، وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس چهار شاخص مشخص کرده است که شاخص نخست آنها تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل است که این مورد 5 درصد را به خود اختصاص داده است.

مورد بعدی، تعداد لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه است که این مورد 50 درصد را به خود اختصاص داده است. تعداد استنادات از نویسندگان برتر بر اساس گوگل اسکولار دیگر معیار ارزیابی است که 10 درصد از کل امتیازات را به خود اختصاص می‌دهد.

آخرین معیار، تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرار گرفته در بین 10 درصد مقالات پر استناد موضوع مربوطه در رتبه‌بندی سایمگو با 35 درصد است.

در این میان 10 دانشگاه برتر ایران از نظر حضور پررنگ در وب به ترتیب: دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف،
دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی و دانشگاه شهید بهشتی هستند.

نظر شما