شناسهٔ خبر: 31160253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

مخالفت ناگهانی طالبان با مذاکرات صلح

الشرق الاوسط: «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این گفت‌وگو بار دیگر تاکید کرد: جنبش طالبان با دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان هرگز مذاکره نخواهد کرد. نشست نمایندگان طالبان با زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در روند صلح افغانستان صرفاً نشست با نماینده آمریکاست اما اشرف غنی یک دستیار داخلی است او و نظامش مشکل فرعی افغانستان هستند که پس از حل مشکل اصلی یعنی اشغال‌گری حل خواهند شد.

شکست خط دفاع داعش

اسکای نیوز عربی: نیروهای سوریه دموکراتیک دیروز (چهارشنبه) بعد از درگیری‌های شدید با داعش بر شهرک الباغوز فوقانی در شرق رود فرات در حومه دیرالزور تسلط یافتند که به منزله از دست دادن خط دفاعی اول داعش در آخرین مقر تحت محاصره خود در داخل سوریه محسوب می‌شود.

تاکید نشست مسکو بر تشکیل کشور فلسطینی

فلسطین الیوم: پیش‌نویس بیانیه مشترک دیدار فلسطینی در مسکو بر حق برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در اراضی اشغالی در مرزهای ۱۹۶۷، ضرورت تضمین حق بازگشت بر اساس قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی تاکید دارد. مشارکت کنندگان در این گفت‌وگو آخرین تحولات پرونده طرح آشتی ملی فلسطین را مورد بررسی قرار داده و بر پایبندی خود بر توافقنامه قاهره و همکاری مشترک برای حل تناقض‌ها از طریق گفت‌وگو تصریح کردند.

قطر به دنبال اس400

ایتارتاس: «فهد بن محمد العطیه» سفیر قطر در مسکو در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که کشورش مذاکراتی را با مسکو در خصوص خرید سامانه دفاع هوایی «اس ۴۰۰» انجام می‌دهد.
 

نظر شما