شناسهٔ خبر: 31155878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

آزاداندیشی در عین دین باوری از مولفه‌های مرحوم صاحبی بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت محمدجواد صاحبی، گفت: آزاداندیشی در عین دین باوری و دین مداری از مهم‌ترین مولفه‌های شخصیتی مرحوم صاحبی بود

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است: خبر درگذشت فرهیخته وارسته مرحوم محمدجواد صاحبی موجب تالم و تاسف گردید.
وی افزود: تلاش های ستودنی وی در حوزه های اندیشه، فرهنگ دینی و رسانه در دهه های متوالی کارنامه درخشانی از زندگانی پر برکت او بر جای نهاده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام ضمن عرض تسلیت فقدان ایشان به جامعه علمی و دینی کشور و خانواده آن مرحوم از خداوند متعال برای او علو درجات و همنشینی با اولیای دین در جوار رحمت الهی و صبر و شکیبایی بازماندگان را خواستار شد.
مرحوم محمدجواد صاحبی استاد حوزه و دانشگاه، عضو شورای دین پژوهان کشور و رییس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم بود.
دبیری شورای دین‌پژوهان کشور، تاسیس نشریه کیهان اندیشه، تدریس در دانشگاه تربیت معلم تهران و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بخشی از سوابق و فعالیت‌های فرهنگی و علمی محمدجواد صاحبی بود.
از میان کتاب‌های منتشر شده صاحبی نیز می‌توان به «گفت‌وگوی دین و فلسفه»، «مبانی نهضت احیای فکر دینی»، «سرچشمه‌های نو اندیشی دینی»، «نقد و تصحیح طبایع الاستبداد یا سرشت‌های خودکامگی»، «مناسبات دین و فرهنگ در جامعه ایران»، «تاکتیک‌های انقلابی سید جمال الدین اسدآبادی» و «حکایت‌ها و هدایت‌ها در آثار شهید مطهری» اشاره کرد.
محمدجواد صاحبی در سال 1333 در محله مغان شهرستان شاهرود به دنیا آمد و سه شنبه شب دارفانی را وداع گفت.
مراسم تشییع آن مرحوم ساعت 9:30 صبح پنج شنبه 25 بهمن از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1355 **

نظر شما