شناسهٔ خبر: 31155479 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عرضه پوشاک و کالاهای اساسی با قیمت مناسب

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما این است که پوشاک و کالاهای اساسی مورد نیاز با قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
   رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار در حال برنامه ریزی برای تأمین کالاهای اساسی و روزمره مردم است، افزود: با تشدید نظارت‌ها و راه اندازی گشت‌های مشترک به دنبال این هستیم تا کالاهای مورد نیاز مردم به خصوص در ایام عید با قیمت مناسبی به دست آنها برسد.
 
 وزير صمت همچنین با تاكيد بر اينكه نظارت بر بازار شب عيد تشديد مي شود، گفت: طرح جديد نظارت با همكاري گشت هاي مشترك سازمان حمايت از مصرف كنندگان، بازرسين اتاق هاي اصناف، بازرسين وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات در حال اجراست.
 
رضا رحماني در حاشيه بازديد از فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه در خصوص تامين كالاهاي اساسي شب عيد اظهار داشت:­ وزارت صنعت، معدن و تجارت وظيفه دارد بر همه ­­اصناف كشور نظارت داشته باشد و ديروز ­­در جلسه ستاد تنظيم بازار،­ تصميم گرفته شد نظارت ها افزايش پيدا كند و هر جا در حق مردم اجحافي شود بازرسي ما به طور جدي برخورد كند، همچنين هموطنان هم مي توانند شكايات خود را از طريق سامانه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمايت از مصرف كنندگان، اتاق هاي اصناف و ... اطلاع رساني كنند.
 
وي با بيان اينكه همين اندازه كه در برخورد جدي هستيم از مردم هم توقع داريم مراعات كنند، افزود: امسال طرح جديد نظارت را داديم.
رحماني ادامه داد: ?اين طرح با همكاري گشت هاي مشترك سازمان حمايت از مصرف كنندگان، بازرسين اتاق هاي اصناف، بازرسين وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات انجام مي شود. در كنار نظارت ها،­ تصميم گرفته شده نظارت را در وجوه مختلف يعني در عرضه فروشگاهي، عمده فروشي و فرايند تامين حتي از مبادي توليد و واردات تشديد كنيم.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه برنامه ريزي براي تامين نيازهاي شب عيد از چند ماه پيش آغاز شده است، گفت: اين تمهيدات باعث كاهش قيمت و كنترل بازار شد.
 
رحماني افزود: در خصوص مواد غذايي هم بيشتر بحث روي گوشت قرمز، مرغ و برنج است،­ در تامين برنج مشكلي نداريم، اين هفته دولت حقوق واردات گوشت را حذف و واردات را براي واردكنندگان آزاد كرد تا در بازار وفور ايجاد شود و برنامه هايي هم براي گوشت وارداتي با ارز دولتي انديشيده شد كه به طور حتم براي اقشار هدف و خاص توزيع شود.
 
وي تصريح كرد: در جلسه امروز دولت براساس گزارش هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد كشاورزي تصميماتي اتخاذ شد كه تا دو هفته آينده بازار به طور كامل كنترل مي شود. تلاش ما اين است كه مردم براي شب عيد و ماه مبارك رمضان مشكلي نداشته باشند.
رحماني اضافه كرد: هدف اصلي اين طرح اين است كه واردات و عرضه به خوبي انجام شود تا قيمت ها افزايش پيدا نكند و همچنين­ گوشتي كه با ارز دولتي وارد شده،­ بهتر توزيع شود.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامين ميوه شب عيد گفت: جهاد كشاورزي ذخيره ميوه شب عيد را به خوبي انجام داده است. در خصوص تامين مرغ نگراني هايي وجود داشت كه صادرات آن را ممنوع كرديم و اجازه داديم در صورت افزايش قيمت ها، واردات افزايش پيدا كند. آرد صنفي- صنعتي يكي ديگر از موارد مورد بحث است كه با مصوبه اي كه از دولت گرفتيم موانع رفع شد تا براي تامين برخي از اقلام مثل شيريني مشكلي پيش نيايد.
 
رحماني با بيان اينكه فروشگاه هاي زنجيره اي مكان هاي مناسبي براي توزيع كالا هستند و مي توانند كالا را به وفور در دسترس مردم قرار دهند، گفت: در شرايط جديد همه ­­فروشگاه هاي زنجيره اي بسيار كمك كرده اند و انتظار داريم در شب عيد اين كمك ها افزايش پيدا كند.
گفتني است، وزير صنعت، معدن و تجارت­­ امروز براي بررسي وضعيت بازار و كالاهاي موجود و تاكيد بر لزوم نظارت بيشتر بر نحوه‌ي توزيع كالا ، از فروشگاه رفاه شعبه ‌ي خيابان جمهوري تهران بازديد كرد.


نظر شما