شناسهٔ خبر: 31146142 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری جام مکران سرآغاز مسیر موفقیت است

ثوری: پیگیری‌های کشور عزیزمان نتیجه‌ داد/ پوشش بانوان بوکسور مثل ووشو‌کاران خواهد بود

رئیس فدراسیون بوکس کشورمان در واکنش به تصویب اتحادیه جهانی بوکس مبنی بر حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی، گفت: خوشحالم از اینکه سرانجام پیگیری‌های کشورما عزیزمان ایران و سایر کشورهای مسلمان نتیجه بخش بوده و حالا زمان مذاکره با وزارت ورزش و جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، زنان بوکسور از این پس اجازه خواهند داشت در مسابقات بین‌المللی طبق اعلام اتحادیه جهانی بوکس با حجاب شرکت کنند. هیات اجرایی اتحادیه جهانی بوکس در نشستی که در استانبول داشت، اعلام کرد این تصمیم به خاطر دلایل مذهبی و با تغییر یونیفورم ورزشکاران اتخاذ شده است. به دنبال تغییرات ایجاد شده در حجاب، اتحادیه جهانی بوکس اجازه حضور در مسابقات را به زنان مسلمان خواهد داد.

این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این گروهی فمینیستی در فرانسه از کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024 پاریس خواستند تا اجازه حضور در مسابقات را به زنان مسلمان ندهند. تصویب حجاب برای بوکس زنان خبر خوبی برای بوکس ایران است که مدتهاست برای راه اندازی بوکس زنان تلاش می کند و با تصویب پوشش زنان مسلمان مسیر پیش رو هموار خواهد شد.

حسین ثوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به خبر اتحادیه جهانی بوکس مبنی بر اینکه زنان مسلمان اجازه خواهند داشت با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند، گفت: بسیار خوشحالم از این خبر، با توجه به پیگیری‌های فراوانی که از سوی کشورهای اسلامی مخصوصاً کشور عزیزمان ایران شد، سرانجام این موضوع نتیجه داد، این اتفاق بسیار خوبی برای بوکس ایران و کشورهای مسلمان است. ما برای رسیدن به اهدافمان چندین بار در رویدادهای اخیر با "غفور رحیم‌اوف" رئیس فدراسیون جهانی بوکس گفت‌وگو و رایزنی کردیم. خوشبختانه سرانجام پیگیری‌های ما و کشورهای اسلامی نتیجه‌بخش بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی در روسیه داشتیم، یکسری فیلم تمرین بانوان بوکسور با حجاب کاملاً اسلامی که در فضای مجازی موجود است را به او ارائه کردیم، وی پس از دیدن فیلم‌ها، مدعی شد که هیچ ایرادی ندارد و این پوشش مانعی برای مبارزه کردن در رینگ نیست، اما باید این موضوع در اتحادیه جهانی بوکس در هیأت اجرایی مطرح شود و با خردجمعی در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود. این صحبت‌های رئیس فدراسیون جهانی برای چند ماه گذشته بود که حالا پس از گذشت چندین ماه خوشحالم از اینکه تلاش‌های ما و کشورهای اسلامی به بار نشست.

رئیس فدراسیون بوکس کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به موافقت فدراسیون جهانی، زمان آن فرا نرسیده که برای آغاز کار بانوان ایرانی در رشته بوکس با مسئولان وزارت ورزش رایزنی انجام شود، گفت: من احساس می‌کنم لازم است در کشورمان به این موضوع جدی‌تر بپردازیم. حالا زمان آن رسیده که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با این موضوع مذاکره کنیم.

ثوری در پاسخ به این سؤال که بوکس از لحاظ مبارزه کم‌آسیب‌تر از رشته ووشو است، آیا با جذابیتی که این رشته دارد و کم خطر تر از دیگر رشته‌های رزمی است، آیا در ایران از این رشته استقبال می‌شود یا خیر، گفت: در طول این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که ووشو با توجه به اینکه در مسابقات جهانی با حجاب اسلامی شرکت می‌کند از استقبال خیلی خوبی برخوردار بوده است، ووشو و بوکس تقریباً سبک مبارزاتشان به یکدیگر شباهت دارد. در ووشو از حرکات پا نیز استفاده می‌شود، اما در بوکس از ضربات پا استفاده نمی‌شود. قطعاً با توجه به گزارشات میدانی که ما داریم مطمئن هستیم که استقبال بسیار خوبی از رشته بوکس خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که نوع پوشش بانوان بوکسور در مسابقات بین المللی قرار است به چه شکل باشد، گفت: پوشش بوکسورها دقیقاً همان پوششی است که بانوان ووشوکار ما در میادین جهانی دارند، البته در سایر ورزش‌ها نیز که قهرمانان ما با حجاب اسلامی مبارزه می‌کنند، پوشش بسیار مناسبی است، اما به خاطر شباهت رشته بوکس و ووشو الگوی پوشش بانوان دقیقاً مثل حجاب بانوان ووشوکار است، حجابی که کاملاً پوشیده و بدون ایراد است.

ثوری در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که جام مکران قرار است از سوم اسفند ماه به میزبانی منطقه آزاد چابهار در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود، آیا شرایط حضور تیم‌های خارجی در این تورنمنت قطعی شده است یا خیر، اظهار داشت: خوشبختانه نخستین مرحله تورنمنت بین‌المللی جام مکران قرار است در منطقه آزاد چابهار برگزار شود. خوشحالم از اینکه 8 تیم خارجی موافقت خود را برای حضور در این تورنمنت اعلام کرده‌‌اند و تمام مراحل حضور آنها در این رویداد انجام شده است. قطعاً برگزاری یک تورنمنت بین‌المللی در ایران به بوکس ایران اعتبار می‌دهد و به شخصیت بوکس ایران از نظر فدراسیون جهانی جایگاه ویژه‌ای می‌دهد. قطعاً برگزاری چنین تورنمنت‌هایی باعث می‌شود فدراسیون جهانی بداند که بوکس در ایران جان تازه‌ای گرفته و قطعاً این سرآغاز مسیری است که ما می‌خواهیم در آن قدم برداریم.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما