شناسهٔ خبر: 31144815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

18 طرح عمران شهری در دزفول افتتاح یا کلنگ زنی شد

به گزارش ایرنا شهردار دزفول در آئین بهره برداری از 15 طرح و کلنگ زنی سه طرح عمران شهری در مجموعه ورزش های ساحلی بوستان ولیعصر گفت: این طرح ها شامل پل عابر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا شهردار دزفول در آئین بهره برداری از 15 طرح و کلنگ زنی سه طرح عمران شهری در مجموعه ورزش های ساحلی بوستان ولیعصر گفت: این طرح ها شامل پل عابر پیاده مقابل بیمارستان بزرگ دزفول، کندرو و جاده ورودی زیباشهر به شهیون، بوستان گل نرگس در کمربندی غرب، پارک و پیست سلامت مدرس و مجموعه ورزش های ساحلی در پائین دست پل شناور شامل پارکینگ، زمین والیبال و فوتبال و کشتی ساحلی می باشند.
محمدعلی دوایی فر مرمت و بهره برداری از خانه تاریخی قلقچی همراه با اتاق های دست کند را از دیگر طرح های شهرداری در دهه فجر عنوان کرد و افزود: اتاق های این خانه به عنوان رستوران های سنتی تجهیز شده اند.
وی اظهار داشت: برخی از شهروندان برای احیای خانه های تاریخی ورود کرده اند که این امر برای حفظ بناهای تاریخی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرستان دزفول موثر است.
شهردار دزفول احداث بوستان های مهرشهر و گل نرگس، خرید تجهیزات غواصی برای آتش نشانی، احداث شبکه آب خام در آزادگان برای استفاده شهرداری و بهره برداری بخشی از آرامستان جدید دزفول را از دیگر طرح های آماده بهره برداری شهرداری اعلام کرد و افزود: آسفالت برخی معابر و خیابان ها از جمله کوی پیام نور، مدرس و دیگر مناطق کم برخوردار از یک ماه قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان گردشگری در شهرستان دزفول اظهار داشت: برای جذب گردشگر باید این ظرفیت ها در قالب یک برند شهری با محتوایی خلاق معرفی شوند تا برای مبلمان شهری و تولیدات این شهرستان از این برند استفاده شود.
دوایی فر افزود: تعدادی از فعالان رسانه ای فضای مجازی کشور قرار است در دزفول گردهم آیند و ظرفیت های شهرستان دزفول را با سلیقه های مختلف معرفی کنند.
وی گفت: بازار شیلات دزفول نیز در ضلع جنوبی شهر دزفول با صرف اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال بهره برداری شد.

** سه طرح عمران شهری با 500 میلیارد ریال اعتبار در دزفول کلنگ زنی شد
دوایی فر با اشاره به کلنگ زنی سه طرح عمران شهری با 500 میلیارد ریال اعتبار در دزفول اظهار داشت: کارخانه پردازش و کمپوست بازیافت با ظرفیت 350 میلیارد ریال در محل دفع زباله دزفول کلنگ زنی شد.
وی افزود: این کارخانه توسط بخش خصوصی در پنج فاز با هدف بازیافت 300 تن زباله در مدت 18 ماه احداث خواهد شد.
شهردار دزفول احداث اقامتگاه بوم گردی در علی کله با 60 سوئیت شامل رستوران، قهوه خانه و پارکینگ را از دیگر طرح های شهرداری اعلام کرد و گفت: این طرح با 100 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شد.
وی افزود: مجتمع آبی علی کله نیز با 50 میلیارد ریال اعتبار در مکانی مرتفع برای در امان ماندن از سیلاب ها ساخته خواهد شد.
دوایی فر اضافه کرد: این مجتمع در 2 بخش بانوان و آقایان و به صورت مسقف اجرا می شود تا در فصول مختلف سال امکان استفاده داشته باشد.
وی کاشت درخت را از اولویت های شهرداری دزفول دانست و گفت: کاشت درخت موجب کاهش پنج تا 10 درجه ای دمای هوا در تابستان می شود.
شهردار دزفول افزود: امیدواریم روحیه خدمت هرچه بیشتر بین مسئولان ترویج یابد و قطار توسعه شهری همواره در حرکت باشد.
امام جمعه دزفول نیز در این آیین با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم دزفول با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند همیشه پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: مشکلات موجود نشانه این است که عملکرد مسئولان با انقلاب و خواست مردم هماهنگ نبوده است و کاستی ها ربطی به انقلاب ندارد.
وی اظهار داشت: اکنون هیچ عذری پذیرفته نیست و مسئولان باید با عملکرد خود حضور حماسی مردم را قدر بدانند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز با تقدیر از مجموعه شهرداری اظهار امیدواری کرد روند توسعه در این شهرستان تداوم یابد.
محمد حیدری محرومیت زدایی و ترویج مدیریت جهادی را از وظایف مسئولان انست و گفت: باید از رودخانه دز برای ایجاد نشاط و فضاسازی شهری استفاده کرد.
وی طراحی زمینی برای بازی های ساحلی را نقطه عطفی برای توسعه فضاهای ورزشی دانست و افزود: طبق رایزنی با وزیر ورزش قرار است دزفول میزبان مسابقات قایق سواری، فوتبال، فوتسال ساحلی شود.
سید مصطفی عظیمی فر رئیس شورای شهر دزفول نیز اظهار داشت:ا میدواریم این افتتاحیه ها موجب رضایتمندی شهروندان شود.
به گزارش ایرنا در این آیین از خانواده شهید اسدی مشکال از شهدای انقلاب تقدیر شد.
7278/3022
انتهای پیام

نظر شما