شناسهٔ خبر: 31125712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

ترس مانع مبارزه با مفاسد اقتصادی/ وعده های سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی محقق نشد

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه باید جریان های سیاسی در مبارزه با فساد اقتصادی به اجماع برسند که متاسفانه اکنون این مهم محقق نشده است، گفت: متاسفانه ترس و رودربایستی ها موجب عدم مبارزه با مفاسد اقتصادی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» امروز (23 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حضور گسترده مردم در 22 بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان را مأیوس کرد و ملت ایران علی رغم وجود مشکلات در این شرایط که هدف از تحریم های اقتصادی جدا کردن مردم از آرمان های انقلاب بود اما حضور پررنگ و گسترده ای در راهپیمایی 22 بهمن داشتند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صبر و تلاش و امید برای پیروزی شرط است، گفت: رسانه ها در تبیین شرایط و حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نقش دارند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی پروژه های بسیار خوبی بخصوص در حوزه آبخیزداری در دهه فجر افتتاح شد، افزود: بر اساس طرح نمایندگان مجلس استان و مکاتبه با مقام معظم رهبری 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده و اکنون نهضت آبخیزداری در کشور آغاز شده است و خراسان جنوبی جزو استان ها در اولویت بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در بحث راه آهن توقع نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی بیشتر است، ادامه داد: ردیف ملی بودجه این پروژه در سال‌های گذشته گرفته شده و اکنون توقع ما این بود بیشتر از این پیشرفت داشته باشد اکنون از ایستگاه یونسی به سمت بیرجند کلنگ زنی و حدود 30 کیلومتر زیرسازی آن انجام شده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در راه آهن مجوز از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات داده شده، بیان کرد: امیدواریم از سمت زاهدان نیز مناقصه راه آهن سریع‌تر انجام و کلنگ زنی شود.

 

به گفته وی خراسان جنوبی سومین استان معدن خیز است و احداث راه آهن در ترانزیت بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام عبادی به تکمیل جاده ماهیرود به فراه افغانستان اشاره و گفت: این محور در مرز استان بسیار بااهمیت است اما در شرایطی فعلی کمبود بودجه بر روی پروژه های عمرانی تاثیر گذاشته است با این وجود در حال پیگیری است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال 98، گفت: بودجه عمومی کشور به دلیل تحریم ها و کاهش فروش نفت انقباضی است اما در بودجه اولیه اعتبار بالایی برای گازرسانی بخصوص برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام عبادی به پروژه نیمه تمام محور بیرجند- قاین و لزوم تکمیل آن اشاره و ادامه داد: از این محور دوبانده 90 کیلومتر باقی مانده و کاری نبوده که برای توجه و پیگیری این پروژه انجام نداده باشیم (تذکر و استیضاح وزیر راه) اما هنوز برای عبور از این جاده باید وصیت کنم و توقع ما از وزیر راه برای تکمیل این پروژه خراسان جنوبی بیشتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه کاهش بودجه دفاعی کشور به صلاح نیست، عنوان کرد: در حال حاضر ایران در خاورمیانه و وسط آتش قرار دارد اما کسی جرأت تعرض به ایران اسلامی ندارد .

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی در استان بحث راه و آب است، افزود: باید رسانه ها مطالبه گری بیشتری از مسئولان کشوری برای استان خراسان جنوبی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ساخت پروژ های ورزشی و درمانی در شمال شهر بیرجند در حال انجام است، گفت: زمین و بودجه مرکز تامین اجتماعی در شمال شهر بیرجند مشخص شده که امیدواریم سریع‌تر کلنگ زنی شود و همچنین ساخت یک مرکز درمانی خیرساز نیز در این منطقه در دستور کار است.

 

وی در خصوص باروی ابرها در استان، بیان کرد: خوشبختانه هوا و فضای سپاه استان به این فناوری دست پیدا کرده و خراسان جنوبی جزو اولویت های باروری ابرها است و انجام خواهد شد اما باید توجه داشت مدیریت درست مصرف کردن آب بسیار بیشتر اهمیت دارد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات مجلس از دوره پنجم مجلس مطرح بوده، گفت: برخی نظریه های در این خصوص خیال پردازی است و تا به صورت پایلوت در عمل اجرا نشود نمی توان برای معایب و محاسن این طرح اظهارنظر کرد.

 

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: طرفداران طرح استانی شدن انتخابات مجلس بیان می کنند که فضای انتخابات مجلس به نفع استانی شدن است و با اجرای این طرح از بحث قبیله ای خارج می شود و با بزرگتر شدن فضا افراد بزرگتر با قابلیت بیشتر برای این مسئولیت می آیند و موجب انسجام بیشتر استان می شود البته معایبی نیز برای این طرح ذکر می شود.

 

وی با اشاره به دیدار دست اندکاران کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار از مقام معظم رهبری برای سفر به خراسان جنوبی دعوت شده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تکمیل پروژه بیمارستان خوسف اشاره و عنوان کرد: این پروژه ردیف ملی نداشت اما سال گذشته هفت میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافت لذا باید مناقصه آن برگزار و ساخت آن سریعتر قبل از پایان سال مالی به اتمام برسد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات و قول های سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی محقق نشده، تاکید کرد: البته در مجموع وعده ها رئیس جمهور در سفر به استان زیاد نبوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه خطر فساد اقتصادی از خطر امریکا کمتر نیست، افزود: متاسفانه ترس و رودربایستی ها موجب عدم مبارزه با مفاسد اقتصادی شده و فساد اختاپوست هفت سری است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از نزدیکان به رئیس جمهور برای مفاسد اقتصادی اتهاماتی دارند که باید پرونده آنان در قوه قضاییه بررسی شود و نمایندگان مجلس نامه آن را امضاء کردیم، افزود: مبارزه با فساد کار دشواری است که هزینه می برد و گاهی بازی های سیاسی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجحیت پیدا می کند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه جریان های سیاسی باید اولویت را در مبارزه با فساد اقتصادی قرار دهند نه بازی های سیاسی، گفت: باید جریان های سیاسی در مبارزه با فساد اقتصادی به اجماع برسند که متاسفانه اکنون این مهم وجود ندارد.

 

وی به ظرفیت و فعالیت دفتر امور خارجه در خراسان جنوبی و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: سه سال دفتر امور خارجه در استان به خوبی فعالیت کرد اما اکنون غیرفعال است و گلایه آنان از مساعدت دستگاه های اجرایی و عدم استفاده از ظرفیت دفتر امور خارجه است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا مجمع نمایندگان مجلس استان در خصوص فعال شدن دفتر امور خارجه تذکر دادند و قول های در این راستا داده شده است.

 

حجت الاسلام عبادی، عملکرد فعلی استاندار خراسان جنوبی را خوب ارزیابی کرد و گفت: همواره با استاندار تعامل داشته ایم و پیگیری ها مقامان استانی همراه با نمایندگان مجلس بیشتر نتیجه می دهد.

 

 

نظر شما