شناسهٔ خبر: 31110683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واشنگتن پست؛

عربستان سعودي فعالان زن را شکنجه مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- پايگاه اينترنتي روزنامه واشنگتن پست در گزارشي نوشت: عربستان سعودي فعالان زن را شکنجه مي کند و بايد با تبعات آن مواجه شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي واشنگتن پست در گزارشي نوشت: عربستان سعودي به شکلي ظالمانه فعالان زن را شکنجه مي کند و بايد با تبعات آن مواجه شود.
به تدريج روشن شده است که يکي از شنيع ترين موارد شکنجه زندانيان سياسي سال گذشته در عربستان سعودي بوده است و احتمالا همچنان ادامه دارد. قربانيان شکنجه زناني هستند که به خاطر حمايت از حقوق مدني اساسي مانند حق رانندگي بازداشت شده اند. تا ماهها بعد از بازداشت تعدادي از اين زنان در حبس انفرادي نگهداشته و در معرض ضرب و شتم ، شوک الکتريکي، غرق مصنوعي و اذيت و آزار جنسي قرار داشته اند. مقامات ارشد سعودي به دخالت مستقيم در شکنجه اين افراد متهم هستند. و همانند پرونده قتل جمال خاشقجي لازم است که با تبعات جنايات خود روبرو شوند.
عفو بين الملل دهها فعال زن و چندين مرد را که از ابتداي ماه مه گذشته بازداشت شده اند و هنوز در بازداشت به سر مي برند شناسايي کرده است . اين سازمان ماه گذشته اعلام کرد ده تن از آنها در طول سه ماه نخست بازداشت در يک زندان مخفي شکنجه شده اند. دست کم يکي از زنان به نام لجين الهذلول از سوي سعود القحطاني يکي از معاونان ارشد محمد بن سلمان وليعهد عربستان که ناظر به شکنجه وي بوده تهديد به تجاوز شده است.
اين هفته در گزارش جديد هيئتي از پارلمان انگليس بر جدي بودن شکنجه برخي از اين افراد تاکيد و اعلام شده بود برخي از اين زمان در معرض رفتاري ظالمانه و غير انساني قرار گرفته اند.

نظر شما