شناسهٔ خبر: 31093294 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه حضور در فجر چهلم

یاسوج - ایرنا - ساکنان استان ولایت مدار کهگیلویه وبویراحمد در فجر چهلم فردا در راهپیمایی 22 بهمن پایداری و مقاومت مردمی بزرگ و تاریخ ساز را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار کوه های سربه فلک کشیده زاگرس به نمایش می گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تنها یک روز به تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران باقی مانده است و مردم کهگیلویه وبویراحمد از هم اکنون برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن وخلق حماسه ای دیگر خود را آماده می کنند.
روز دوشنبه 22 بهمن ماه درخت پربار انقلاب اسلامی بعد از گذراندن سال های تلخ و شیرین و عبور از گردنه های سخت قدم در چهل و یکمین سال پیروزی خود می گذارد.
سال هاست دولت های اسلام ستیز در آمریکا و اسرائیل می آیند و می روند اما این نهضت انقلاب اسلامی است که همچون سروی ثابت قدم مانده و نظاره گر حقارت استکبار است.
در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم کهگیلویه وبویراحمد خواستار شرکت امت حزب الله ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار این استان در این همایش ملی - انقلابی که ریشه در مکتب عاشورایی دارد، شدند.
هر سال ایام الله دهه مبارک فجر، هم یادآور آگاهی ها، ایمان ها، از جان گذشتگی ها و حماسه ی بزرگ ملت غیور ایران اسلامی با الهام از مکتب سرخ عاشورا و با پیروی از رهبر شجاع و مقتدر در مقابل طاغوت و حامیان آن است.
بیست و دوم بهمن ماه نماد عزت، سرافرازی، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ایران است بنابراین استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده است نظام ما را در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با مشکلات سختی مواجه کند اما در سایه بصیرت سیاسی و ولایتمداری مردم ایران اسلامی تاکنون نتوانسته است به اهداف شومش که ریشه در خوی قدرت طلبی اش در دنیا دارد ، دست پیدا کند.
در این روز بار دیگر مردم ایران همیشه سرافراز می آیند تا بار دیگر شکوه و عظمت 40 سال استقامت و اقتدار را به نمایش بگذارند و ثابت کنند به امام و رهبری و شهدای این انقلاب وفادار هستند و راهشان را تا آخرین قطره خون ادامه می دهند.
گروه های مختلف اشخاص حقیق و حقوق استانی با صدور بیانیه مردم ولایت مدار کهگیلویه وبویراحمد را به حضور در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن دعوت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 بهمن روز یکی شدن ملت ایران در مقابل مستکبران است زیرا در این روز همه ملت ایران هم گام می شوند و ندای بودن و ماندن در راه انقلاب را با مشت های گره کرده سرمی دهند.
هادی زارع پور نظام جمهوری اسلامی ایران را دستاورد خون هزاران شهید و صبر و پایداری اسطوره ای مردم رنج کشیده دانست و اظهار داشت: چهل سال از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد وپژواک صدای ملت ایران با رهبری هوشمندانه و مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای در اسلام خواهی و استقلال طلبی در ورای مرزها به نیکی شنیده می شود.
وی یادآورشد: فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان فهیم وخانواده ی گرانقدر آنها با حضور پرشورشان در راهپیمایی یوم ا... بیست و دو بهمن نشان می دهند که در راه انقلاب و آرمان هایش پایدارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با دعوت از مردم غیور ولایت مدار استان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امسال دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
علی محمد احمدی تصریح کرد: در طول چهار دهه گذشته نظام سلطه و ایادی غرب با همکاری برخی دولتهای مرتجع منطقه برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و همواره درصدد هجمه و ضربه بر علیه آرمانها و اصول انقلاب اسلامی و متوقف کردن پیشرفتهای این نظام الهی بودند تا با توطئه و دسیسه مسیر پیشرفت و تعالی ملت ایران را با مشکل رو به رو کنند.
وی اظهار داشت: اما امسال مردم ما متفاوت تر و آگاه تر از سال های گذشته ان شاءالله مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه گویان این ملت خواهند زد و با حضور پرشور، حماسی و سرشار از معرفت خودشان چهل سالگی انقلاب اسلامی را باشکوه تر از سنوات قبل گرامی خواهند داشت.
وی از مردم شریف و انقلابی استان که در طول دهه های گذشته همواره پاسدار ارزش های والا و ناب امام و انقلاب اسلامی بودند دعوت کرد تا به فضل و یاری خداوند متعال امسال ۲۲ بهمن را پرشور تر و با نشاط تر از سالهای گذشته رقم بزنند.
احمدی افزود: 22 بهمن‌ماه در حقیقت استمرار تلاشها و مجاهدتهای شهدا و ایثارگرانی است که با نثارخون و اهدای همه هستی خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و زنده نگه داشتند.
وی اضافه کرد: وظیفه همه ما در برابر وارثان واقعی نظام و انقلاب در این برهه خاص که نظام سلطه به سردمداری ایالات متحده آمریکا تحریم های ظالمانه خودش را بر ملت ایران تشدید کرده و جنگ تمام عیار اقتصادی را آغاز کرده، این است که با حضور باشکوه اقشار مردم به دشمنان این کشور و این انقلاب نشان دهیم که در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی لحظه ای کوتاه نخواهیم آمد و در حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام با تمام قوا در مقابل ظلم و جور بیگانگان ایستادگی خواهیم کرد.
روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مسیرهای راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال را در نقاط مختلف این استان اعلام کرد.
مسیر این راهپیمایی در یاسوج از میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله طالقانی، خیابان جمهوری اسلامی تا میدان امام حسین (ع) بود و از ساعت 10 صبح آغاز می شود.
راهپیمایی در دهدشت از ساعت 9 و 30 دقیقه در مسیر شماره یک از جلوی سپاه پاسداران ،بلوار سپاه ،میدان حضرت امام خمینی (ره) به میدان حضرت امام حسین (ع) و مسیر شماره 2 از روبه روی هلال احمر، بلوار هلال احمر به میدان حضرت امام حسین (ع) می رسد .
در شهر دوگنبدان راهپیمایی در ساعت 10 صبح از میدان حضرت امام خمینی (ره) ، روگذر شهید تندگویان و در گلزار شهدای گمنام این شهر تمام می شود.
راهپیمایی در شهر لیکک در سه مسیر و از ساعت 9 و 30 دقیقه شروع می شود. مسیر شماره یک خیابان دین و دانش، خیابان رهبری، خیابان امام، ناحیه مقاومت بسیج، مصلی جدید نماز جمعه ، مسیر شماره 2 خیابان قدس، خیابان کشاورز، میدان بسیج، مصلی جدید نماز جمعه و مسیر شماره سه از خیابان شهید صیاد شیرازی ، سایت اداری و مسکن مهر، میدان دادگستری به مصلی جدید نماز جمعه می رسد.
در شهر چرام راهپیمایی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از میدان ولی عصر، خیابان مالک اشتر، بلوار شهید دستغیب، خیابان معلم، خیابان شهید سیف الله حسن پور تا میدان ولی عصر (عج) ادامه می یابد.
راهپیمایی در باشت از ساعت 10 صبح از ایستگاه مسافربری، چهار راه کتاب تا استادیوم ورزشی تختی این شهر ادامه دارد.
در شهر لنده از ساعت 10 صبح راهپیمایی 22 بهمن از جلوی سپاه پاسداران، خیابان حضرت امام خمینی (ره) به مصلی حضرت امام خمینی (ره) منتهی می شود.
در شهر سی سخت مردم در ساعت 9 و 30 دقیقه از فلکه الله تا مسجد حضرت امام علی (ع) راهپیمایی می کنند.
در شهر پاتاوه راهپیمایی از ساعت 10 صبح از جلوی بخشداری، خیابان حضرت امام خمینی (ره)، گلزار شهداء تا خوابگاه شبانه روزی شهید باهنر (ره) ادامه دارد.
راهپیمایی در شهر قلعه رئیسی از میدان حضرت امام حسین (ع)، خیابان حضرت امام خمینی (ره)، خیابان معلم، گلزار شهداء، خوابگاه شبانه روزی شهداء در ساعت 10 صبح و شهر دیشموک میدان شهداء، بلوار غدی، فلکه معلم، خیابان آزادی، ساعت 10 خواهد بود.
راهپیمایی در سوق مصلی نماز جمعه، خیابان شهداء، خیابان 17 شهریور، میدان حضرت امام حسین (ع) در ساعت 10 صبح و مارگون از گلزار شهید افتاده (ره) به سمت مدرسه ابتدایی اندیشه از ساعت 9 صبح آغاز می شود.
در چیتاب از میدان بسیج، میدان حضرت امام حسین (ع)، پایگاه مقاومت حضرت امام رضا (ع) ساعت 10 صبح خواهد بود.
در مناطق لوداب از چهار راه جهاد تا دبیرستان دخترانه الزهرا (س)، سرفاریاب از گلزار شهیدان دیرباز تا مدرسه راهنمایی حضرت هاجر (س)، بوستان از جلوی بخشداری به طرف مدرسه راهنمایی شهید کرمی پور ، ممبی از جلوی بخشداری به طرف حوزه مقاومت حضرت سیدالشهداء، محل تجمع دبیرستان شهید جهان نژادیان، سرآسیاب گلزار مطهر شهداء، میدان حضرت امام خمینی (ره)، خیابان حضرت، ولی عصر (عج)، دبیرستان شهید مطهری و سپیدار از مقابل حوزه مقاومت بسیج حضرت امام رضا (ع) به طرف گلزار شهداء و همگی از ساعت 10 صبح خواهد بود.
در جاورده هم راهپیمایی از میدان حضرت امام حسین (ع)، خیابان حضرت امام خمینی (ره)، گلزار شهداء تا دبیرستان شمس تبریزی از ساعت 9 برگزار خواهد شد.
7531/6110

نظر شما