شناسهٔ خبر: 31071450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز خبر داد

ساخت بمب‌های لیزری/ مجهز شدن به سامانه آفندی و پدآفندی

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر خودکفایی خود را به بهترین سامانه آفندی و پدآفندی مجهز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه دنیا منتظر بودند که ببینند که انقلاب پایدار خواهد ماند و یا نه؟ ولی به کوری چشم دشمنان تبدیل به خورشید گرم شده است و حالا همه از آن بهره می‌برند.

وی افزود: انقلاب ایران الگوی جهانی شده است که این مهم زیر سایه تدبیر امام خمینی(ره) و سپس بعد از ایشان تحت رهبری مقام معظم رهبری تحقق یافت. 

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری خاطرنشان کرد: نیروی هوایی با دانش محوری در موارد مختلف و همچنین با هوشیاری و درک صحیح از منویات رهبری به مبارزه هر چه بیشتر با دشمن می‌پردازد. 

هاشمی ادامه داد: بیعت نیروی هوایی در اوج خفقان با امام راحل و فعالیت و تلاش چشمگیر آنها مصداق بارز انقلابی بودن آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی در طول ۴۰ سال سراسر عزت و افتخار است، تصریح کرد: نیروی هوایی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده پیش رفته و بر مشکلات فائق خواهد آمد.

هاشمی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران با حمایت،کمک و ایثار همه ملت ایران به ثمر نشسته و این انقلاب مردمی مرهون خون‌های پاکی است که انقلابی عدالت خواه ایجاد کرد.

وی افزود: بی‌باکی و فداکاری اقشار مختلف پایه‌‌گذار نظامی شد که تا قبل از انقلاب جزیره امن برای غرب و آمریکا شده بود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری ابراز کرد: بعد از گذشت چهار دهه پرغرور از  پیروزی انقلاب، امروز سالگرد این حماسه باشکوه را جشن می‌گیریم، حماسه‌ای که با اخلاص و درک صحیح از رویدادها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی پیوستگی و جوهره وجودی خود را به خوبی در دوران انقلاب نشان داد به طوریکه  حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ماه و بیعت با امام راحل هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: نظامیان متعهد نیروی هوایی با حضور در اقامتگاه رهبر کبیر انقلاب و بیعت با ایشان سندی از افتخار و رشادت در برگ‌های زرین خود به ثبت رساند و این حماسه حضور، پدیده خجسته پیوند ارتش با ملت بود.

هاشمی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن نیروی هوایی بعد از انقلاب خصوصاً در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های زیادی را آفریده‌اند، افزود: نقش مهم نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس غیرقابل انکار است به طوریکه در این ایام بخش قابل توجهی از معرفت در رشادت‌های این نیروی الهی متبلور شد.

وی با اشاره به غیورمردی نیروهای هوایی در حمله به مناطق حساس بعثی‌ها در دفاع از کشور و از بین بردن آنها، ادامه داد: خلبانان سلحشور علاوه بر این اقدام بی‌نظیر و پرواز جنگنده‌ها، به مقابله با پیشروی ستون‌های زرهی دشمن و انهدام ده‌ها دستگاه تانک پرداخت و  خسارت‌های زیادی به ساختار نظامی بعثی‌ها وارد کردند و ساختار سازمانی و نظام یافته آنها را از همان ابتدا برهم زدند.

هاشمی تصریح کرد: نیروی هوایی با انجام عملیات پشتیبانی از عملیات نیروی زمینی و تامین امنیت هوایی، شکست‌های سنگینی به ارتش بعثی وارد کرد.

وی با تاکید به اینکه دشمن سعی دارد تا به هر نحوی ما را تهدید کند و یا محدود سازد، افزود: توان و قدرت نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توان فکر کردن به این موضوعات را از آنها سلب کرده است به طوریکه ایران اسلامی بعد از دفاع مقدس با به روزترین تکنولوژی و استفاده از توان داخلی و تکیه بر نیروهای متخصص به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است.

هاشمی با اشاره به اینکه همه رزمایش و امکانات جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای همسایگان و هیچ از یک ملت‌ها تهدید نیست بلکه فرصتی است که راه پیشرفت را نشان دهد،گفت: ایران اسلامی ثابت کرده که نباید وابسته به کشورهای غربی و استکبار جهانی بود و این همان احساس خطر دشمنان ایران است که مبادا سایر کشورها از ما پیروی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت ایران و رسیدن به فناوری‌های نظامی و تحقیقاتی هیچ تهدیدی برای دیگر ممالک نیست، افزود: ایران اسلامی با اتکاء به درون و نیروی‌های متخصص خود توانسته نیروهای مسلح را به بهترین شکل تجهیز کند و کشوری امنی در منطقه ناامن باشد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز اظهار داشت: جنگ‌های امروزی هواپایه بوده و اکثراً با هجوم وسیع هواپیما و شلیک صورت می‌گیرد، از این رو  نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد جدید خود تمام توان داخلی خود را به کار گرفته و ابتدا به صورت خودجوش و سپس  به صورت نظام‌مند بر ساخت هواپیما و نهادینه‌شدن جهاد خودکفایی، توانسته صدها پروژه را با موفقیت به سرانجام رساند.

هاشمی خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهای 40 ساله نیروی هوایی می‌توان به ساخت ادوات مختلف نظامی، توانایی کنترل، ساخت هواپیمای گشت، ساخت موشک با برد متوسط و کوتاه و بلند و بمب‌های لیزری همچنین پرواز تاکتیکی و انجام سوخت‌گیری از جنگنده به جنگنده در ارتفاعات اشاره کرد که همگی از برکات بعد از انقلاب اسلامی ایران است. 

وی ابراز کرد: الحمدالله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر خودکفایی خود را به بهترین سامانه آفندی و پدآفندی مجهز کرده است. 

هاشمی بیان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف جدیدترین تجهیزات و مطالعات را مدنظر قرار داده و همواره با ایجاد ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی در جهت قطع وابستگی، به سمت تولید بومی و بهینه‌سازی سامانه‌های قبلی مطابق با استاندار جهانی گام‌های موثری برداشته است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز خاطرنشان کرد: فرماندهی کل قوا تاکید دارند که باید نیروی هوایی در شأن نیروی اسلامی باشد و این جمله راهگشا برای فعالیت‌های ماست و در این راه گام برداشته‌ایم.

وی با استناد به تاکیدات امام راحل مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید مستقل باشید، نباید چشم‌داشتی به خارج داشت، توضیح داد:  امروز نیروی هوایی با توجه به این دغدغه‌ها، تولید هواپیمایی صاعقه را به عنوان یکی از  مصادیق عمل به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به منصه ظهور رساند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز با تاکید بر اینکه نیروی هوایی بدون توجه به شعارها و تهدیدها با رصد تمام تحرکات و تمام تجهیزات و تاکتیک‌ها در مقابل برهم زنندگان امنیت کشور ایستاده است، ادامه داد: قطعاً سقوط، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر زورگویان و همه استبدادگران خواهد بود و پیروز این میدان انقلاب اسلامی خواهد بود چراکه این وعده الهی می‌باشد. 

وی یادآور شد: تاسیس دانشگاه هوایی و پذیرش دانشجو، تربیت نیروی متخصص هوایی، محرومیت‌زدایی و ساخت بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان از دیگر اقدامات نیروی هوایی در راستای خدمت‌رسانی به مردم است. 

هاشمی ابراز کرد: مردم بدانند که فرزندان شما در نیروی هوایی جان بر کف، از آرمان های مقدس ایران دفاع کرده و با تمام قدرت از دستاوردهای انقلاب حفاظت خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امسال نیز همه مجموعه نیروی هوایی در یوم‌الله راهپیمایی ۲۲ بهمن، همگام با سایر مردم به خیابان‌ها آمده و  پاسدار انقلاب اسلامی ایرام خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/م

نظر شما