شناسهٔ خبر: 31055057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی یونیدو برای گسترش همکاری‌ها با ایران

مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در دیدار سفیر ایران از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به منظور بررسی آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و یونیدو، با «لی یونگ» مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی و صنعتی کشورمان و همچنین آمادگی برای تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف مرتبط با توسعه، برخی حوزه‌های جدید همکاری از جمله در رابطه با فناوری‌های پاک و کمبود آب و همچنین استفاده از استارت آپ‌ها در گسترش ارائه خدمات و ایجاد شغل را تشریح کرد.

سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد تا روابط بین ایران و یونیدو، بیش از پیش ارتقاء و توسعه یابد.

مدیرکل یونیدو نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بسیار بالای ایران برای این سازمان، ضمن استقبال از توسعه روابط فیمابین، اظهار داشت: یونیدو در زمینه‌های گوناگون آماده همکاری با ایران بوده و پروژه‌های جدیدی نیز براساس نظر طرف ایرانی، تدوین و ارائه خواهد شد.

در این ملاقات، طرفین توافق کردند تا هیأتی تخصصی از یونیدو در سال جاری میلادی به منظور ارزیابی نیازهای ایران و همچنین بررسی راهکارهای تسریع در اجرای پروژه‌های موجود، به ایران سفر کند.

غریب‌آبادی در این ملاقات، همچنین نامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای در بستر استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به مدیرکل یونیدو ارائه کرد. 

یونیدو به عنوان یک سازمان بین‌المللی مستقل و با هدف تسریع در فرآیند صنعتی کردن کشورهای در حال توسعه، در سال ۱۹۶۶ ایجاد شد و هم اکنون ۱۶۸ کشور عضو آن هستند. یونیدو در حال حاضر ۷ پروژه همکاری در جمهوری اسلامی ایران در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

نظر شما