شناسهٔ خبر: 31049921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز:

یکی از مشکلات عمده ورزشکاران خلأ قانونی در حوزه ورزش است

رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز در جلسه‌ بررسی مشکلات مدال‌آوران و قهرمانان مهریزی، گفت: یکی از مشکلات عمده ورزشکاران خلأ قانونی در حوزه ورزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز امروز، در نشست بررسی مشکلات و نیازهای ورزشکاران و مدال‌آوران این شهرستان گفت: یکی از مشکلات عمده ورزشکاران مهریز، خلأ قانونی در حوزه ورزش است. در تبصره ۷ قانون برنامه ۶ آمده است که ورزشکارانی که قهرمانان المپیک، پارا المپیک و بازی‌های آسیایی که هر ۴ سال یک‌بار زیر نظر شورای المپیک آسیا برگزار می‌شود و نیز احداث، تکمیل و تجهیز فضاها و اماکن و توسعه ورزش همگانی مشمول قانون معافیت مالیاتی می‌شوند و این در حالی است که هیچ‌یک از شرایط این قانون شامل حال ورزشکاران ملی و بین‌المللی و حرفه‌ای مهریز نمی‌شود.

محمدی با اشاره به اجحافی که در حق مدال‌آوران مهریزی شده است افزود: این قانون شامل حال قهرمانان و ورزشکاران حرفه‌ای گروه‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال که در جام جهانی مقام کسب کرده‌اند نیز می‌شود که متأسفانه باوجوداینکه در مهریز قهرمان فوتبال ساحلی که مقام سوم جام جهانی را کسب کرده است نمی‌تواند از این قانون بهره‌مند شود. محدود کردن این قانون به چند گروه و رشته خاص ورزشی، اجحاف در حق دیگر قهرمانان و مدال‌آوران ملی و بین‌المللی کشور است.

وی همچنین تأکید کرد: صنایع می‌توانند نقش مؤثری درزمینه حمایت مالی ورزشکاران و مدال‌آوران مهریز داشته باشند ولی با کم‌لطفی این صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مهریز روبرو هستیم. امیدواریم نماینده مهریز پیگیر موضوع اصلاح این قانون برنامه ششم باشد تا لااقل از این لحاظ بتوانیم از تضییع حقوق مدال‌آوران و افتخارآفرینان مهریزی جلوگیری کنیم.

این مسئول عنوان کرد: بیشتر ورزشکاران این شهرستان به‌ویژه بانوان، به دلیل عدم‌حمایت مالی و بی‌توجهی مسئولین و متولیان امر ورزش و از روی علاقه ورزش را دنبال می‌کنند و سرنوشت مهریز در حوزه ورزش مانند شهرهایی است که از بودجه و توجه کمتری برخوردار هستند؛ بااین‌وجود ورزشکاران ما مردانه در مسابقات ملی و بین‌المللی افتخارات بزرگ کسب می‌کنند.

رئیس شورای شهر مهریز با تصدیق کم‌لطفی‌های که در حق ورزشکاران حرفه‌ای شهرستان می‌شود گفت: بسیاری از مسابقات و برنامه‌های ورزشی شهرستان رسانه‌ای نمی‌شود و باوجود اهمیت ورزش که بر کسی پوشیده نیست، طرح‌های گردشگری و تفریحی در اولویت قرار می‌گیرند و به ورزش توجهی صورت نمی‌گیرد.

مهدی زارع بیدکی افزود: چهارصد و پنجاهمین همایش دوچرخه‌سواری صبح و سلامت هر پنج‌شنبه صبح برگزار می‌شود که تعداد این همایش‌های هفتگی از میانگین استان نیز بالاتر است اما زیاد به آن پرداخته نشده است.

وی همچنین برای اهدای یک قطعه زمین به قهرمانان ملی شهرستان مهریز از سوی شورای شهر و شهرداری این شهرستان قول مساعد داد.

در ادامه برخی از قهرمانان ورزشی شهرستان که در جلسه حضور داشتند به طرح مشکلات و نیازهای خود پرداختند و عدم‌حمایت مالی به‌ویژه در اردوهای گروه ملی و نیز بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولین و متولیان امر ورزش به قهرمانان و عدم تجلیل از آنان را عمده‌ترین مشکل مقام آوران این شهرستان دانستند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸

نظر شما