شناسهٔ خبر: 30992554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قاسمی حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در شهر بلد عراق را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در شهر بلد عراق که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شد، این اقدام ددمنشانه و غیر انسانی را به شدت محکوم کرد.

قاسمی با اعلام پیگیری‌های همه جانبه وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران برای بررسی حادثه و رسیدگی به مجروحان اظهار داشت: گروه‌های تروریستی مطرود و شکست خورده در عراق، همچنان در توهم ابراز وجود به سر می‌برند و با دست زدن به اینگونه جنایات غیر انسانی به خیال خام خود به دنبال ضربه زدن به پیوند و وحدت بین ملت‌های ایران و عراق هستند که قطعا به اهداف شوم خود نخواهند رسید و اینگونه فجایع عزم دو ملت را برای ریشه کنی کامل باقیمانده جنایتکاران جزم‌تر خواهد کرد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق روز یکشنبه خبر داد که در انفجار یک بمب در نزدیکی اتوبوس حامل زائران در شهر بلد، چندین نفر شهید و مجروح شده‌اند.

این منبع به سومریه «نیوز» گفت که این بمب در کنار مسیر در منطقه «قناة ۱۴» در جنوب شهر بلد قرار داشته و اتوبوسی که در حال انتقال زائران مرقد «سید محمد» (فرزند امام هادی علیه السلام) بوده را هدف قرار داده که طی آن چندین نفر شهید و مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما