شناسهٔ خبر: 3088357 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مجری برگزاری مزایده اپراتور رادیو ترانک خبر داد: دریافت مجوز بی سیم متحرک از اپراتور رادیو ترانک عمومی

پس از برگزاری مزایده رادیو ترانک عمومی، متقاضیان جدید استفاده از بی سیم متحرک می بایست مجوز مورد نیاز برای استفاده از این فنآوری را از اپراتورهای فعال دریافت کنند.

صاحب‌خبر -
دکتر عظیم فرد، مجری برگزاری مزایده اپراتور رادیو ترانک در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سیستم رادیو ترانک که بهتر و حرفه ای تر از سرویس‌های بی‌سیم رادیوئی عمل می‌کند، معمولا هر مشترک دارای شماره خاصی است که برای ارتباط با او کافی است مشابه شماره‌گیری تلفن، شماره مشترک مربوطه شماره‌گیری شود و یا به صورت گروهی در شبکه مجازی مربوطه اقدام به برقراری ارتباط کنند.
وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، تعدادی پروانه ارایه خدمات ارتباطی از نوع رادیو ترانک عمومی در مناطق رادیویی مختلف صادر می شود که شرح این خدمات در اسناد مزایده به شرکت های داوطلب ارائه شده است.
وی خاطر نشان کرد: پس از تصویب کلیات پروانه رادیو ترانک در کمیسیون تنظیم مقررات، فراخوان عمومی‌ براساس ضوابط و کلیات پروانه به منظور انتخاب اپراتورهای مجاز به ارائه خدمات بی سیم اعلام و اسناد مزایده به متقاضیان ارائه شده است.
دکتر عظیم فرد در خصوص سرویس های قابل ارائه روی این سیستم گفت: دارندگان پروانه اپراتوری رادیو ترانک می‌توانند تمامی‌ سرویس‌های قابل ارائه در رادیو ترانک را به متقاضیان ارائه کنند و سرویس‌های اصلی این شبکه شامل سرویس داده کوتاه تا 254 کاراکتر، فوروارد مکالمات، مالتی پارتی، تماس فردی نقطه به نقطه، تماس گروهی نقطه به نقطه، تماس گروهی تصدیق شده و سرویس‌های محدودکننده مکالمات می‌شود.
وی ادامه داد: شبکه های رادیو ترانک ،امکان ارتباطی را برای نهادهای ارایه کننده خدمات حرفه ای فراهم می کند که شبکه های ارتباطی عمومی مانند تلفن همراه یا شبکه های متحرک اختصاصی قادر به پوشش ارتباطی آنها نیستند.
مجری برگزاری مزایده اپراتور رادیو ترانک با بیان این مطلب که شرکت‌کنندگان در این مزایده می بایست برنامه پوشش و طرح تجاری خود را ارائه کنند تصریح کرد: 22 آبان ماه آخرین مهلت ارسال مدارک شرکت کنندگان در مزایده رادیو ترانک می باشد و یک روز پس از پایان این مدت، پاکات " الف" و "ب" مزایده رادیو ترانک بازگشایی خواهد شد.
وی افزود: پس از برگزاری مزایده، اپراتورها حدکثر یک سال فرصت خواهند داشت تا شبکه رادیویی خود را ایجاد کنند و پس از آن متقاضیان استفاده از بی سیم های متحرک اختصاصی می توانند با توجه به ناحیه تحت پوشش رادیو ترانک، به اپراتورهای مذکور مراجعه کنند.
دکتر عظیم فرد خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات عزم جدی دارد تا نیاز تمام متقاضیان شبکه های ارتباطی متحرک اختصاصی را که تحت پوشش یکی از شبکه های رادیو ترانک عمومی قرار دارند تامین کند.
وی با بیان این مطلب که هیچ ارتباطی قطع نخواهد شد، اظهار داشت: دارندگان فعلی پروانه شبکه ها اختصاصی نیز که در ناحیه تحت پوشش رادیو ترانک عمومی قرار دارند، خدمات مورد نیاز خود را از این اپراتورها دریافت خواهد کرد و پروانه های اختصاصی خود را با هماهنگی های لازم، به سازمان تنظیم مقررات عودت خواهند داد.
وی تا کید کرد: دومین نشست پرسش و پاسخ این مزایده طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور خریداران اسناد مزایده روز 10 آبان ماه سال جاری و به منظور پاسخگویی شفاف به سوال های شرکت کنندگان در این مزایده برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما