شناسهٔ خبر: 3088033 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

به دست رئیس جمهور صورت گرفت؛ بهره‌برداری از 4 دستاورد ملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

همزمان با روز جهانی ارتباطات، بهره‌برداری از 4 دستاورد ملی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دست رئیس‌جمهور کلید خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) در بهره‌برداری از شبکه ابری خدمات توزیع شده میزبانی دیتاسنترهای مراکز داده 7 استان گلستان- خوزستان-خراسان رضوی-قم- همدان- فارس و کرمان، این پروژه را گامی مهم در توسعه دولت الکترونیک برشمرد و از کوشش همکاران در این عرصه تقدیر کرد.
رییس جمهور در ادامه  بهره برداری از افزایش ظرفیت بزرگراه ترانزیت آسیا و اروپا از مسیر ایران به نام EPEG با ظرفیت 2/3 ترابایت به طول 10 هزار کیلومتر که 2800 کیلومتر آن در ایران است و از کشورهای آلمان، لهستان، اوکراین، روسیه، جمهوری آذربایجان ، ایران و نهایتا عمان می گذرد، گفت: این پروژه برای دولت تدبیر و امید که یکی از شعارهای آن تعامل سازنده با دنیا است، فرصتی مغتنم به شمار می رود.
دکتر روحانی در این پروژه که موجب افزایش ظرفیت ارتباطی کشور از 50 گیگابایت به 200 گیگابیت بر ثانیه شد، افزود: امروز ظرفیت ترانزیت آسیا به اروپا از مسیر ایران فزایش یافته و انشاء الله تا پایان سال هم افزایش خواهد یافت.
رییس جمهور در بهره برداری از افزایش ظرفیت مسیر ارتباطی فیبر نوری تهران - اصفهان به ظرفیت 400 گیگابیت بر ثانیه، که با تکیه بر دانش بومی و به دست متخصصان داخلی صورت گرفت، این پروژه را مایه افتخار برشمرد و تصریح کرد: افزایش ظرفیت ارتباطی مسیر تهران – اصفهان به دست پر توان اندیشمندان ایرانی مایه مباهات و حرکتی در مسیر خودکفایی در حوزه ICT است.
همچنین در ارتباط ویدئو کنفرانس با استان سیستان و بلوچستان، اتصال چهار هزار و 100 روستا به اینترنت پرسرعت، با دستور رییس جمهور صورت گرفت.
در مراسم امروز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، سیدمحمود محمود علوی وزیر اطلاعات، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، پروین داداندیش و تعدادی از مقامات دولت و وزارت ارتباطات حضور داشتند.

نظر شما