شناسهٔ خبر: 3087018 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تدوین نظام پایش شاخص های ICT با همکاری مرکز آمار

بر اساس تفاهم نامه امضاء شده میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آمار ایران تدوین نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام پایش مستمر آن با همکاری مرکز آمار ایران انجام می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، بر اساس تبصره 3 ماده 46 قانون برنامه پنجم، تدوین نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان سال دوم برنامه باید اجرایی و انجام پایش مستمر آن نیز می بایست توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیاتی شود.
استفاده بهینه از توانائیهای علمی، فنی و پژوهشی مرکز آمار ایران از جمله مشارکت در تدوین شاخصها و آمارهای ملی و بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تعاملات بین المللی از جمله محور های این تفاهم نامه محسوب می شود.
همچنین، همکاری در زمینه اجرا و نظارت بر تهیه آمارهای ملی در حوزه ICT،‌ مشارکت و همکاری در ایجاد شبکه ملی آمار و بروز آوری شیوه آمار گیری در کشور بصورت الکترونیکی و انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی از دیگر مواردی است که در همکاری مشترک میان سازمان فناوری اطلاعات و مرکز آمار اجرایی خواهد شد.
این گزارش حاکی است، در راستای این همکاری، شاخصها ، انواع فرمولهای محاسباتی ، مقررات و روش های اجرایی پیشنهادی سازمان فناوری اطلاعات ایران بررسی و تدوین خواهد شد و به آمارهای ملی تبدیل می شود.

نظر شما