شناسهٔ خبر: 30840060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

نگاهی به معادله عجیب سون، تاتنهام و کره‌جنوبی

وقتی همه بازنده بودند!

صاحب‌خبر -

بهترین بازیکن حال حاضر قاره آسیا، متعلق به کره‌جنوبی است اما با این وجود کره‌‌ای‌ها خیلی زود از جام ملت‌ها کنار رفتند. 

سون هیونگ مین در حالی جام را ترک کرد که حتی نتوانسته بود یک گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. او البته با پنالتی گرفتن و پاس گل دادن، مهره موثری برای کره به شمار می‌رفت اما در جام ملت‌ها، در سطح همیشگی‌اش فوتبال بازی نکرد و فوق‌العاده ظاهر نشد. 

شاید بزرگ‌ترین مشکل او، دیر ملحق شدن به تیم ملی کره‌جنوبی بود. مشکلی که موجب شد او به خوبی در شرایط مسابقه قرار نگیرد و به سونِ مدنظر هواداران کره تبدیل نشود. آن‌چه از شروع این فصل میان این ستاره، فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی و باشگاه تاتنهام رخ داده، در نهایت به ضرر هر سه طرف ماجرا تمام شد.

فصل جدید لیگ برتر تازه آغاز شده بود که سون ناچار شد با ترک تاتنهام، راهی اردوی تیم ملی امید کره‌جنوبی شود. ماجرا از این قرار بود که بر اساس قوانین سختگیرانه سربازی در کره، سون تنها می‌توانست با طلای بازی‌های آسیایی یا مدال المپیک معاف شود و در غیر این صورت باید در دو سال بعدی، از تاتنهام جدا می‌شد و برای سپری کردن دوران سربازی به کشورش برمی‌گشت. او با رضایت تاتنهام و برای نجات دادن آینده‌اش، به تیم امید کره ملحق شد و این تیم را قهرمان بازی‌های آسیایی کرد. شاید اگر کره‌ای‌ها کمی انعطاف‌ بیشتری از خودشان نشان می‌دادند و سون را با این چالش بزرگ روبه‌رو نمی‌کردند، او نیز در اوایل فصل با چنین فشاری روبه‌رو نمی‌شد و در اوج آمادگی به تیم ملی می‌رسید. سون هیونگ مین اما ناچار شد در یک مقطع مهم از فصل به جاکارتا سفر کند و همراه تیم ملی امید کشورش باشد. تاتنهامی‌ها که این امتیاز بزرگ را به سون و کشورش داده بودند، به هیچ قیمتی نمی‌پذیرفتند که سون دوباره تیم‌شان را ترک کند و این بار حدود یک ماه دور از ترکیب اسپرز باشد. 

آنها تنها راضی شدند تا سون بعد از دو بازی حساس با چلسی و منچستر، راهی اردوی تیم ملی شود. ستاره بزرگ فوتبال کره قرار بود بعد از مرحله گروهی برای تیمش به میدان برود اما به محض رسیدن به امارات، سرمربی او را در ترکیب تیم قرار داد و نتیجه این تصمیم، خستگی مفرط این فوتبالیست بود. او با تیم ملی کره موفق نبود و با وجود عبور از بحرین در ماراتن 120 دقیقه‌‌ای، در جدال با تیم ملی قطر شکست خورد و جام را ترک کرد. به صورت همزمان، تاتنهامی‌ها نیز در دیدار برگشت نیمه‌نهایی جام اتحادیه و در حالی که هری کین و دله علی را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند، در ضربات پنالتی مغلوب چلسی شدند و شانس صعود به فینال را از دست دادند. سون در یک بازه زمانی بسیار کوتاه شانس بردن جام ملت‌ها و جام اتحادیه انگلیس را از دست داد. حالا تاتنهامی‌ها خوشحال هستند که دوباره این بازیکن را در اختیار خواهند داشت. کره‌ای‌ها اما در سال سخت سون، ناکام بزرگ جام ملت‌ها لقب گرفتند.

 

نظر شما