شناسهٔ خبر: 30834704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وقتی فدراسیون تیراندازی شانس‌های المپیکی شدن را کمرنگ می‌کند

71552

در حالی که اولین دوره مسابقات تیراندازی جام جهانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در پیش است اما هنوز فدراسیون تیراندازی چاره‌ای برای تأمین فشنگ تیراندازان ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حالی که از اسفندماه مسابقات تیراندازی جام جهانی دهلی هند برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ آغاز می‌شود اما هنوز فدراسیون تیراندازی برنامه‌ای مشخص برای تأمین فشنگ تیراندازان ندارد. در حال حاضر که اردوی هانوفر آلمان لغو شده است، ملی‌پوشان ایران در ماده خفیف به صورت خشک و بدون فشنگ خود را برای مسابقات آماده می‌کنند و در این شرایط ممکن است حتی با فشنگ تست نشده به استقبال مسابقات دهلی بروند.


هر چند که مشکل نداشتن فشنگ در اردوهای تیراندازی به سال‌های دور بر می‌گردد اما در گذشته فدراسیون تیراندازی همیشه برای تأمین فشنگ قبل از هر مسابقه مهم، تیم ملی را به اردوی هانوفر اعزام می‌کرد تا تیراندازان با تهیه و تست فشنگ عازم مسابقات شوند اما فدراسیون کنونی تا امروز نتوانسته است اردوی هانوفر را برای ملی پوشان فراهم کند و آنها مدت طولانی است که از این اردو محروم هستند.


تیم ملی تیراندازی ایران قرار بود اواسط بهمن به اردوی تیم ملی تیراندازی اعزام شود تا هم به تمرین بپردازند و هم بتوانند فشنگ و سلاح‌های خود را تست کرده و از آنجا راهی مسابقات کسب سهمیه دهلی شوند، اما این سفر لغو شد. در ابتدا از سوی مسئولان فدراسیون تیراندازی تعطیلات سال نو میلادی عامل عدم ارسال دعوتنامه ملی پوشان برای آلمان بود اما بعد مشکلات عجیب دیگری همچون گران شدن دلار، چپ شدن آلمانی‌ها با ایران، زیاد بودن تعداد نفرات اعزامی، جا نداشتن هتل‌های هانوفر برای ملی پوشان و … نیز از سوی مسئولان عنوان شد. در نهایت هم با نیامدن دعوت نامه آلمان و نزدیک شدن به مسابقات دهلی، رفتن به این اردو لغو شد.


تا المپیک ۲۰۲۰ حدود ۱۸ ماه زمان باقی مانده و تیراندازان باید در این مدت باقی مانده بتوانند در مسابقات جام جهانی و قهرمانی جهان به کسب سهمیه المپیک بپردازند. تیراندازان ایران در مسابقات قهرمانی جهان کره که موفق به کسب سهمیه‌ای نشدند و اکنون باید شانس خود را در اولین دوره از مسابقات جام جهانی امتحان کنند. در حالی که تعدادی از سهمیه المپیک تیراندازان ایرانی در ماده خفیف تفنگ به دست آمده انتظار می‌رود که شرایط برای این رشته مهیا باشد تا باز هم این موفقیت‌ها تکرار شود اما در حال حاضر ملی پوشان در این ماده با مشکل شدید نبود فشنگ روبرو هستند و بدون فشنگ تمرین می‌کنند در حالی که حریفان آنها برای آمادگی حضور در هر مسابقه چندین هزار تیر می‌زنند.


در این شرایط معلوم نیست فدراسیون تیراندازی چگونه می‌خواهد مشکل نداشتن فشنگ تیراندازان را برطرف کند. هرچند که در چند روز گذشته فدراسیون تیراندازی ایران با یک تاجر وارد مذاکره شد تا بتواند فشنگ مورد نیاز تیراندازان را از طریق واردات فراهم کند اما معلوم نیست که این مذاکرات به کجا رسیده و آیا این امکان فراهم خواهد شد یا خیر؟ در صورتی هم که این مذاکرات نتیجه ندهد به گفته مسئولان فدراسیون، تیم ملی باید زودتر به دهلی محل برگزاری مسابقات جام جهانی برود و از هند فشنگ مورد نیاز تأمین شود که در این شرایط تیراندازان باید با فشنگ تست نشده به استقبال مسابقات بروند.


تیراندازی از جمله رشته‌های پر مدال محسوب می‌شود اما اکنون در شرایطی که زمان زیادی تا المپیک ۲۰۲۰ باقی نمانده این بی برنامگی‌ها به نفع تیم ملی تیراندازی نخواهد بود و ممکن است به کاهش تعداد کسب سهمیه‌های المپیک منجر شود. اکنون به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون تیراندازی باید سریع‌تر درصدد تأمین حداقل نیازهای ملی پوشان برآیند، در غیر این صورت معلوم نیست که تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۲۰ چند نماینده داشته باشد.
انتهای پیام

نظر شما