شناسهٔ خبر: 30783986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انصارالله:

«منصور هادي» جايي در آينده يمن ندارد

صاحب‌خبر -
«منصور هادي» جايي در آينده يمن ندارد
خبرگزاري آريا- يک رهبر جنبش انصارالله يمن تاکيد کرد که عبدربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي و دست نشانده عربستان و علي محسن الاحمر معاونش جايي در فرايند سياسي آينده اين کشور ندارند.
به گزارش خبرگزاري آريا از شبکه الکوثر، فيصل ابوطالب از رهبران جنبش انصار الله يمن در جريان ملاقات معين شريم معاون فرستاده سازمان ملل در يمن شماري از مسائل مربوط به نتايج توافقنامه سوئد بويژه توافق درباره بندر الحديده و تبادل اسيران و راه حل سياسي فراگير در يمن را بررسي کرد.
وي در اين ديدار تاکيد کرد: عبدربه منصور هادي و علي محسن الحمر جايي در فرايند سياسي آينده يمن ندارند و آنچه از آن به دولت مشروع يمن ياد مي‌شود؛ چيزي جزء دستاويزي براي کشورهاي متجاوز جهت تحقق بخشيدن به اهداف خود در اشغال يمن و سيطره بر ثروت‌هاي آنها نيست.
ابوطالب درباره توافق بندر الحديده در ساحل غربي يمن گفت: از جمله چالش‌هاي پيش روي توافق الحديده، جانبداري پاتريک کامرت رئيس تيم هماهنگي براي آرايش دوباره نيروها است که تاثير منفي بر اجراي اين توافق گذاشته است، زيرا او تلاش مي‌کند تا توافق را تحريف کرده و آن را به سمت مسائلي ببرد که خارج از تفاهم انجام شده در جريان رايزني‌هاي سوئد است.
وي درباره پرونده اسيران نيز گفت: همراهي نکردن کشورهاي متجاوز و در صدر آنها عربستان و امارات با توافق و روشن نکردن سرنوشت اسيراني که در اختيار دارند، مانع اجراي توافق و انجام نشدن مبادله اسيران در مراحل زمانبدي مشخص شده است.

نظر شما