شناسهٔ خبر: 30779255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین درزین گشت پلیس راه‌آهن تهران راه‌اندازی شد

سردار شرفی با اشاره به راه‌اندازی نخستین درزین گشت پلیس گفت: با استفاده از ویژگی‌های شایسته گزینی در صنعت راه آهن شاهد افزایش راندمان کاری و بهبود عملکرد در بخش‌های مختلف هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری راه آهن با بیان اینکه راه آهن به عنوان سنبل توسعه کشور یکی از مولفه‌های اقتدار ملی کشور به شمار می‌رود، گفت: ما خوشحال هستیم که در چنین شرایطی و با ورود برخی مشکلات به کشور توانستیم این حوزه را به خوبی اداره کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های اصلی کشور برقراری ارتباط بین پلیس و سایر دستگاه‌های دیگر است که نتیجه آن ایجاد امنیت در آن حوزه و جامعه است.

سردار شرفی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر پلیس همواره در کنار راه آهن به یک هم افزایی خوب رسیده و نتیجه آن افزایش امنیت و ایمنی در این حوزه است.

رئیس پلیس پیشگیری راه آهن اظهار کرد: پلیس راه آهن به برخی تجهیزات و امکانات مدرن در این حوزه مجهز شده و همین امر باعث ارتقای صنعت ریلی در حوزه پلیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های تأثیرگذار در افزایش شاخص کاری شایستگی مدیران این حوزه است، افزود: با استفاده از ویژگی‌های شایسته گزینی در صنعت راه آهن شاهد افزایش راندمان کاری و بهبود عملکرد در بخش‌های مختلف هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری راه آهن با اشاره به کشفیات مواد مخدر در این حوزه گفت: در حوزه مواد مخدر از نظر کمی ۱۰۰ درصد افزایش کشف داشتیم و از نظر تعداد پرونده و دستگیری نفرات این حوزه ۱۴ و ۲۵ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اراده قوی و احساس مسئولیت در این حوزه زمینه ساز رشد و افزایش عملکرد ما در این بخش شده است، گفت: سرقت در صنعت ریلی بسیار متفاوت‌تر از سایر بخش‌هاست به طوری که اگر پیچی در بخش ریلی به سرقت رود شاهد فاجعه‌ای بزرگ در این حوزه خواهیم بود.

سردار شرفی اظهار کرد: اگر پیچی در خارج از محیط ریلی به سرقت رود تنها ارزش ریالی و یا کیفیتی دارد، اما اگر این پیچ در ایستگاه‌های ریلی به سرقت رود حکم سرقت اسلحه از بخش نیروی انتظامی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری راه آهن اظهار کرد: برخی از افراد به دلیل فقر فرهنگی ادوات و تجهیزات ریل را به سرقت می‌برند و همین امر موجب خسارت‌های بسیار زیادی می‌شود، بنابراین باید با افزایش تجهیزات در این صنعت مانع وقوع چنین حوادثی شویم.

وی افزود: ایمنی و امنیت هر دو مساوی هستند، بنابراین باید امنیت در این حوزه را مسئولان در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

سردار شرفی در پایان گفت: باید پلیس در این بخش با شاخص و توانمندی‌های حرفه‌ای خود بتواند از تجهیزات در این حوزه مراقبت ویژه‌ای کند و ما در این حوزه برای نخستین بار توانستیم گشت پلیس ریلی را با همکاری راه آهن افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما