رئیس سازمان سنجش در خصوص شرایط حذف کنکور گفت: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده، سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. ابراهیم خدایی در واکنش به اظهارات دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش درباره حذف کنکور طفره رفته و شرایط را بهانه کرده است، به ایلنا گفت: ایشان فرافکنی میکند و متأسفانه هم قانون را خوب نمیداند و هم وظایف دستگاهها را بهطور کامل نمیشناسد. من بهعنوان یک برادر به ایشان توصیه میکنم، اول قانون را بخواند، بعد مصاحبه کند. حتی ایشان تفاوت ۸۵ درصد ظرفیت را که در قانون سال ۹۲ بهصورت صریح آمده، ۸۵ نمره میگویند، این نشان میدهد ایشان حتی فرصت مطالعه قانون را هم نداشتهاند. خدایی درباره رویکرد سازمان سنجش جهت حذف تدریجی کنکور توضیح داد: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. طبق قانونی که در سال ۸۶ وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش بایستی سوابق تحصیلی کل سه سال دبیرستان به علاوه پیش دانشگاهی را بهعنوان سوابق تحصیلی در نظر بگیرد که آموزش و پرورش فقط اطلاعات یک سال از این چهار سال را داشت، در نتیجه اصولاً جایگزینی برای آن ایجاد نشد. از سال ۹۲ به بعد نیز سه یا چهار درس اضافه شد تا ملاک سوابق تحصیلی قرار بگیرد که آموزش و پرورش آن را هم پوشش نداد. این نکات هم در قانون اصلاحیه سال ۹۵ و هم در آیین نامه اجرایی مصوب هیأت دولت آمده است. رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: لذا هر موقع که آموزش و پرورش این جایگزینها را ایجاد کرد، شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثیر سوابق تحصیلی را با توجه به سهم آن برای رشتههای با آزمون افزایش میدهد. بنابراین لزومی ندارد وظایفی را که ما باید خودمان انجام بدهیم انجام ندهیم و بعد آن را گردن دستگاههای دیگر بیندازیم.
سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می شود
صاحبخبر -
رئیس سازمان سنجش در خصوص شرایط حذف کنکور گفت: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده، سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. ابراهیم خدایی در واکنش به اظهارات دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش درباره حذف کنکور طفره رفته و شرایط را بهانه کرده است، به ایلنا گفت: ایشان فرافکنی میکند و متأسفانه هم قانون را خوب نمیداند و هم وظایف دستگاهها را بهطور کامل نمیشناسد. من بهعنوان یک برادر به ایشان توصیه میکنم، اول قانون را بخواند، بعد مصاحبه کند. حتی ایشان تفاوت ۸۵ درصد ظرفیت را که در قانون سال ۹۲ بهصورت صریح آمده، ۸۵ نمره میگویند، این نشان میدهد ایشان حتی فرصت مطالعه قانون را هم نداشتهاند. خدایی درباره رویکرد سازمان سنجش جهت حذف تدریجی کنکور توضیح داد: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. طبق قانونی که در سال ۸۶ وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش بایستی سوابق تحصیلی کل سه سال دبیرستان به علاوه پیش دانشگاهی را بهعنوان سوابق تحصیلی در نظر بگیرد که آموزش و پرورش فقط اطلاعات یک سال از این چهار سال را داشت، در نتیجه اصولاً جایگزینی برای آن ایجاد نشد. از سال ۹۲ به بعد نیز سه یا چهار درس اضافه شد تا ملاک سوابق تحصیلی قرار بگیرد که آموزش و پرورش آن را هم پوشش نداد. این نکات هم در قانون اصلاحیه سال ۹۵ و هم در آیین نامه اجرایی مصوب هیأت دولت آمده است. رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: لذا هر موقع که آموزش و پرورش این جایگزینها را ایجاد کرد، شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثیر سوابق تحصیلی را با توجه به سهم آن برای رشتههای با آزمون افزایش میدهد. بنابراین لزومی ندارد وظایفی را که ما باید خودمان انجام بدهیم انجام ندهیم و بعد آن را گردن دستگاههای دیگر بیندازیم.
∎
رئیس سازمان سنجش در خصوص شرایط حذف کنکور گفت: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده، سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. ابراهیم خدایی در واکنش به اظهارات دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش درباره حذف کنکور طفره رفته و شرایط را بهانه کرده است، به ایلنا گفت: ایشان فرافکنی میکند و متأسفانه هم قانون را خوب نمیداند و هم وظایف دستگاهها را بهطور کامل نمیشناسد. من بهعنوان یک برادر به ایشان توصیه میکنم، اول قانون را بخواند، بعد مصاحبه کند. حتی ایشان تفاوت ۸۵ درصد ظرفیت را که در قانون سال ۹۲ بهصورت صریح آمده، ۸۵ نمره میگویند، این نشان میدهد ایشان حتی فرصت مطالعه قانون را هم نداشتهاند. خدایی درباره رویکرد سازمان سنجش جهت حذف تدریجی کنکور توضیح داد: آن چیزی که در قانون بهعنوان جایگزین کنکور مطرح شده سوابق تحصیلی آموزش متوسطه است. طبق قانونی که در سال ۸۶ وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش بایستی سوابق تحصیلی کل سه سال دبیرستان به علاوه پیش دانشگاهی را بهعنوان سوابق تحصیلی در نظر بگیرد که آموزش و پرورش فقط اطلاعات یک سال از این چهار سال را داشت، در نتیجه اصولاً جایگزینی برای آن ایجاد نشد. از سال ۹۲ به بعد نیز سه یا چهار درس اضافه شد تا ملاک سوابق تحصیلی قرار بگیرد که آموزش و پرورش آن را هم پوشش نداد. این نکات هم در قانون اصلاحیه سال ۹۵ و هم در آیین نامه اجرایی مصوب هیأت دولت آمده است. رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: لذا هر موقع که آموزش و پرورش این جایگزینها را ایجاد کرد، شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثیر سوابق تحصیلی را با توجه به سهم آن برای رشتههای با آزمون افزایش میدهد. بنابراین لزومی ندارد وظایفی را که ما باید خودمان انجام بدهیم انجام ندهیم و بعد آن را گردن دستگاههای دیگر بیندازیم.
نظر شما