شناسهٔ خبر: 30776333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

محمد سلطانی‌فر از معاونت مطبوعاتی رفت

استعفای محمد سلطانی‌فر از معاونت مطبوعاتی پذیرفته شد. به گزارش ایلنا، از قرار معلوم محمد سلطانی‌فر چند روز پیش استعفای خود را به وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی ارائه کرده است و سیدعباس صالحی (وزیر ارشاد) با استعفای او موافقت کرده است. از علی معزی (دبیر شورای اطلاع رسانی دولت) و همچنین علاءالدین ظهوریان (عضو هیات نظارت بر مطبوعات) به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزینی سلطانی‌فر نام برده می‌شود. سلطانی‌فر نیز قرار است به تدریس در دانشگاه بپردازد.

مهرداد فرید به فیلم پیچ جاده نمناک پیوست

مهرداد فرید بازیگر سینمای ایران بعد از بیست سال دوری از سینما، در فیلم سینمایی پیچ جاده نمناک به کارگردانی احسان سلطانیان حضور پیدا کرد. احسان سلطانیان (تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی پیچ جاده نمناک) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به آغاز فیلمبرداری این فیلم گفت: فیلمبرداری در سمیرم اصفهان آغاز شده است و فیلم در ژانر نوآر، داستانی عاشقانه و حادثه‌ای را در چهل و دو سال پیش روایت می‌کند. ما تلاش کرده‌ایم قواعد ژانر نوآر را با ویژگی فولکوریک ایران و به ویژه ایل قشقایی تلفیق کنیم. سلطانیان ادامه داد: مهرداد فرید، بازیگر قدیمی سینمایی ایران بعد از بیست سال دوری از سینما با این فیلم به سینما بازگشته است. آخرین حضور فرید در سینما فیلم سینمایی شبهای زاینده رود بود. فیلم سینمایی آنها به کارگردانی احسان سلطانیان دیگر فیلم این کارگردات است که هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه در حال اکران است. بازیگران فیلم پیچ جاده نمناک عبارتند از: مهران هادی، حسن جویره، امین زارع، بیژن افشار، شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، مهرداد فرید، شهره موسوی، حجت اله نجف‌پور، هادی مسعودی،رؤیا زیرک قشقایی، محمد قربانی، ابراهیم رحمانی، علی عابدی و مونا کرمی.

کامران تفتی به «برادرجان» پیوست

کامران تفتی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «شب گشت» که با اجرای محمد سلوکی از شبکه دو سیما روی آنتن می رود، به مهارت های خود غیر از بازیگری اشاره و عنوان کرد: اگر روزی برسد که نتواند هیچ کاری در زمینه هنر انجام بدهد تراشکاری از جمله مهارت هایی است که می تواند بلد است. به گزارش مهر، وی با اشاره به روزهای دشواری خود در زندگی اش اشاره کرد که کارگری مغازه موبایل فروشی کرده و برای رسیدن به بازیگری کار تدارکات هم انجام داده است. این بازیگر در «شب گشت» از پروژه جدیدش خبر داد و گفت: من به تازگی به سریال «برادر جان» به نویسندگی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی پیوستم که هر دو از با سابقه های تلوزیون هستند و برای من این همکاری مایه افتخار است. «شب گشت» با اجرای محمد سلوکی و کارگردانی محمدرضا رضاییان یکشنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه دو به طور زنده پخش می شود و امشب نیز میزبان علی مسعودی است.

«پسرخورشید» دوباره به تهران می‌آید

نوازنده جهانی فلوت و پن فلوت روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند ماه سال ۹۷ بار دیگر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران کنسرتی را برگزار می‌کند. به گزارش مهر، لئو روخاس از نوازندگان سرشناس فلوت و پن فلوت و نوازنده قطعه معروف «چوپان تنها» که فروردین ماه سال جاری برای اولین‌بار کنسرتی را با نام «پسر خورشید» به خوانندگی سیلویو دانزا خواننده آلمانی در مرکز همایش های برج میلاد تهران روی صحنه برد، روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند ماه سال جاری نیز پس از چندین ماه کنسرت‌های دیگری را برای مخاطبان ایرانی عرضه خواهد کرد. طبق اعلام سامانه فروش اینترنتی بلیت کنسرت لئو روخاس، که به همت شرکت «رنگین کمان هنرجوان» برگزار می‌شود، قیمت بلیت‌های این برنامه از ۷۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است. البته هنوز جزییات دقیقی درباره برگزاری کنسرت روخاس در ایران منتشر نشده اما به نظر می‌آید با توجه به حضور پرشمار طرفداران این نوازنده در ایران، کنسرت پیش روی وی بتواند با استقبال مخاطبان مواجه شود. لئو روخاس متولد ۱۹۸۴ در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی Das supertalent پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت. محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید و خاک و آباز جمله موضوعات آثار و کنسرت‌های لئو هستند و او معمولاً با استایل سرخپوستی کارهایش را معرفی و اجرا می‌کند.

افتتاح نمایشگاه عکس‌های «پرویز جاهد»

نمایشگاه عکس‌های پرویز جاهد با عنوان «وقتی شهری می‌خوابد» با حضور خسرو معصومی، سیف‌الله صمدیان و امیر پوریا در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. به گزارش ایسنا، پرویز جاهد در سخنانی درباره این نمایشگاه گفت: از زمانی که به خاطر دارم دلبسته سینما و به‌ویژه سینمای نوآر و به تبع آن فضای شهری بودم. از سال ۲۰۰۰ که از ایران مهاجرت کردم، به شهرهای مختلفی سفرکردم و در تمام این سفرها متاثر از سینمای نوآر از شهرها در شب عکاسی کردم که دربرگیرنده مجموعه متعدد و متنوعی است. او یادآور شد که در این نمایشگاه ۴۰ عکس از شهرهایی چون پاریس٬ لندن٬ پراگ٬ استامبول و چند شهر دیگر در شب را در این نمایشگاه ارائه کرده است. جاهد همچنین اظهار کرد: مجموعه عکس‌های متعدد دیگری دارم که در آینده قصد دارم این مجموعه‌ها را نیز به مرور به نمایش بگذارم. همچنین قصد دارم کتاب عکس‌هایم را نیز منتشر کنم. پرویز جاهد متولد ۱۳۴۰ منتقد سینما و کارگردان است٬ او فارغ‌التحصیل رشته مطالعات فیلم در دانشگاه وست‌مینستر لندن و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر تهران است. نمایشگاه عکس‌های «پرویز جاهد» تا روز دوشنبه (8 بهمن ماه) در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

اکران فیلم‌های مستند موسیقی
 همزمان با جشنواره موسیقی فجر

همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، فیلم‌های مستند این حوزه در خانه سینما اکران خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، مستندهایی با مضمون موسیقی در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ با مشارکت خانه سینما برای علاقمندان به نمایش در می‌آید. فیلم‌هایی چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرتهماسب، «سمفونی ایرانی» به کارگردانی وحید موساییان و «دو کمانچه» اثر بهمن کیارستمی، «یک موسیقدان فرانسوی» در دربار قاجار اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستندهای این حوزه هستند که در ایام جشنواره موسیقی اکران خواهد شد. در این بخش همچنین مستندهایی از شهروز توکل، رضا بهرامی‌نژاد، مینا کشاورز و کامران حیدری، مهدی باقری، مهران زینت‌بخش، محمد احسانی، زینب تبریزی، امید هاشملو و فریده صارمی، مصطفی شیری، عطا مهراد و سیاوش جمالی، کتایون جهانگیری، محمدرضا مهیمن، منوچهر مشیری، وحید زارع‌زاده، محسن نظری و مرجان قنبری مهر نمایش داده می‌شود. دبیر بخش فیلم‌های مستند موسیقی به عهده ناصر صفاریان مستندساز برجسته کشور خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩،سالن سیف الله داد مراجعه کنند. لازم به توضیح است ورودِ عموم برای دیدن فیلم‌های مستند آزاد است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما